|
|
|
||
Interpretace výtvarného umění. Komparace současných interpretačních přístupů
ve významných teoriích umění:
francouzská sociologická škola ( Francastel, Huyghe)
anglosaská psychologická škola (Arnheim, Ehrnzweig)
současné tendence kulturní antropologie.
Metodologické základy oborového myšlení, vztah ikonografických, sémiotických
a interpretačních přístupů a jejich využití v galerijních animacích i práci s uměleckým dílem v základních a středních
školách a základních uměleckých školách.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
|
|
||
ADORNO, T.W.: Estetická teorie. Panglos, Praha 1998.
AHRNHEIM, R.: Art and Visual perception. University of Barcley, Los Angelos 1974. FRANCASTEL, P.: Figura a místo. Odeon, Praha 1984. GOMBRICH, E.H.: Umění a iluze. ARS, Praha 1985 (nebo pozdější vydání). CHALUMEAU, J.L.: Přehled teorií umění. Portál, Ptraha 2003. HUYGHE, R.: Řeč obrazů. Odeon, Praha 1973. KESNER, L. ml.: Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. H+H, Jinočany 1997. Kompozice podle Rudolfa Arnheima. (usp. J.Hlaváček) UK Ped F Praha 1997. Před obrazem. Antologie americké výtvarné teoire a kritiky. OSVU, Praha 1998.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
|
|
||
Formy výuky studijního předmětu : přednáška, seminář Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
|
|
||
Způsob ukončování studijního předmětu: klasifikovaný zápočet
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
|