PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Empirický výzkum ve VV 1 - ON2321003
Anglický název: Empirically research in art education 1
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 13 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: ON2321007
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz seznamuje studenty s problematikou empirického výzkumu ve výtvarné výchově se zvláštním zaměřením na výzkumy využitelné ve školní pedagogické praxi. Cílem kurzu je získat kompetence k formulaci výzkumných problémů na podkladě interpretace praktických zkušeností, nabýt znalosti k přípravě výzkumu, jeho plánování, realizaci a posouzení jeho výsledků, zejména se zaměřením na akční výzkum v terénu.
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Cíl předmětu -

Cílem výuky je seznámit studenty se základními teoretickými a praktickými principy empirického výzkumu.

Umožnit studentům jejich aplikaci v praxi výtvarné výchovy a rozšířit tak jejich schopnosti reflexe a hodnocení jejich vlastní pedagogické práce.

Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Literatura
McBRIDE, R.: Úvod do kvalitativního výzkumu (průvodce pro učitele). Liberec : Technická univerzita Liberec, Fakulta pedagogická 1995
GAVORA, P.: Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X
HENDL, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy. ISBN 80-71184-549-3
PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8
STRAUSS, Anselm L.; Corbinová, Juliet: Základy kvalitativního výzkumu (Postupy a techniky metody zakotvené teorie). Brno - Boskovice : Sdružení podané ruce, Nakladatelství Albert 1999. ISBN 80-858434-60-X

Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
Metody výuky -

Formy výuky studijního předmětu : přednáška, seminář

Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
Požadavky ke zkoušce -

Způsob ukončování studijního předmětu: zápočet

Požadavky ke Z:

a) Studenti zpracují vlastní tréninkový výzkum (první část) na vybrané téma z praxe výtvarné výchovy.

(Seminární práce, cca 15 stran textu)

b) A v závěrečném semináři ji odprezentují.

(Power Point, cca 10 minut)

Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (23.02.2010)
Sylabus -

Teorie

1) kvalitativní a kvanititativní výzkum ve VV

2) základní přístupy výzkumu

(případová studie, zakotvená teorie, akční výzkum, a další)

3) metodologie a metody výzkumu

(analýza, syntéza, indukce, dedukce, abdukce)

Praxe

1) příprava a plánování výzkumu

2) získávání dat

3) způsoby kódování a zobrazování

4) vyhodnocování a interpretace dat

5) psaní výzkumné nebo shrnující zprávy

klíčová slova:

kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, výtvarná výchova, umění

Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK