|
|
|
||
Posláním předmětu ON2319952 je seznámit studenty/ky se specifiky využití internetu ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání, pochopení a uplatnění jeho skutečného vzdělávacího potenciálu včetně možných inovativních výukových postupů, které ze své podstaty přímo vyvolává.
Cílem předmětu je vybavit studenty nejen teoretickými znalostmi ale též schopnostmi účinně se orientovat ve výukovém využití internetu, jež se zvolna stává běžnou součástí života nejen ve škole ale i mimo ni. Vzhledem ke značné šíři dané problematiky je předmět zaměřen hlavně na získání přehledu a schopnosti navrhnout a zhodnotit praktické možnosti uplatnění internetu pro různé edukační situace. Absolvent by měl být schopen jak aktivně využívat nejnovější nástroje internetu, tak se plně integrovat do vybrané komunity lidí pomáhajících mu v jeho odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich celoživotního vzdělávání.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)
|
|
||
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)
|
|
||
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
|
|
||
1. tematický celek
ÚVOD DO PROBLEMATIKY
Výsledky mezinárodních výzkumů, vývoj didaktických postupů v souvislosti s využitím technologií, vliv na vzdělávací politiku, východiska reformy školství, standardy pro žáky a učitele
2. tematický celek
OD WEBu 1.0 K WEBu 2.0
Vývoj internetu Rozdíly mezi web 1.0 a 2.0 Příklady z praxe Blog, podcast, videocast Víceuživatelská prostředí Síťová generace
3. tematický celek
OD ŠKOLY 1.0 KE ŠKOLE 2.0
Teoretická východiska výukových teorií v souvislosti s využitím technologií Instruktivní versus konstruktivní přístup (behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus) Co je škola 2.0? Osobní vzdělávací prostředí
4. tematický celek
INOVATIVNÍ METODY VYUŽITÍ INTERNETU
Portfolio WebQuest Výukové projekty Vyprávění digitálních příběhů Výukové hry
5. tematický celek
SEMESTRÁLNÍ PRÁCE
Praktické uplatnění internetových nástrojů dle vlastního výběru na vytvoření a publikování vlastního výukového materiálu Prezentace práce v plénu s diskuzí (obhajoba) Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
|
|
||
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
|