|
|
|
||
Pedagogická praxe 02 navazuje na Pedagogickou praxi 01 a je pro studenty další příležitostí vyzkoušet si své pedagogické dovednosti přímo ve školní výuce v předmětech zaměřených na technickou a informační výchovu. Pedagogická praxe probíhá na vybraných základních školách. Studenti navštěvují vzorové hodiny svých vedoucích a absolvují vlastní výstupy. Studenti se učí vytvářet přípravy na hodinu, navrhovat, realizovat, řešit a vyhodnocovat pedagogické situace ve výuce předmětů technické a informační výchovy. Pozornost je věnována především realizační fázi a reflektivní fázi. Během praxe se zapojují nejen do vyučování, ale i do dalších akcí a programů školy, aby získali zkušenosti s řešením reálných problémů ve školním prostředí a poznali profesi učitele v různých situacích a podmínkách. Studenty mají během pedagogické praxe na starosti supervisoři (mentor - fakultní učitel, tutor - oborový didaktik).
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. UK v Praze, Pedagogická fakulta : Praha, 2008. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. Sv. 70. JANÍK, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno : Paido, 2009. JANÍK, T. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí u budoucích učitelů. Brno : Paido, 2009. Osnovy a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy. Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
1. Seznámení s koncepcí a organizací pedagogické praxe I 2. Výběr školy. Zápis na praxi. Administrativní záležitosti související se zajištěním praxe. 3. Pedagogická praxe na škole. On-line podpora. Hospitace. 4. Vyhodnocení praxe. Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|