|
|
|
||
Předmět ON2319912 navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie a Didaktiky ICT. Předmět se zaměřuje především na aktuální trendy ve využívání technologií učiteli v praxi. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů umět odhadnout budoucí vývoj školství v souvislosti s rozvojem technologií a umělé inteligence a nabyté vědomosti a dovednosti didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat do reálných výukových aktivit použitelných v praxi. Zvláštní důraz bude kladen na schopnost využívat technologie k budování osobního vzdělávacího prostředí a na iniciování procesu vedoucího k celoživotnímu odbornému růstu absolventa nejen v oblasti aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
|
|
||
· Voogt, J.; Knezek G. ed. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Springer International Handbooks of Education, 2009. 1225 s. ISBN: 978-0387733142 · BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. · BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. · Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. · Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu · Materiály a soubory předávané v průběhu semestru
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
|
|
||
Teoretické základy · Budoucnost vzdělávacích technologií - profesionální a osobní prognózy · Vývoj role učitele - implementace modelu 1:1 · Katalog výukových aktivit využívajících technologie, model TPCK · Formy ovlivňování výukových výsledků v důsledků využití technologií · Vývoj didaktických teorií - behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus · Osobní vzdělávací prostředí žáka a učitele · Význam otevřených a volně dostupných zdrojů, převrácená třída · Sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů - sociální sítě · Výukové možnosti využití sociálních sítí, model osobní a profesní identity · Kurzy typu MOOC · Daty řízené školství - možnosti a omezení, online systémy ověřování minimálních standardů znalostí Metodické postupy · Informační zdroje učitele · Metodika tvorby a sdílení výukových materiálů online · Využití digitálních učebních materiálů, e-učebnice · Posun role učitele v podmínkách soustavného automatického ověřování výukových výsledků · Online učitel v praxi - organizace online výuky ve formě kombinované i čistě distanční, problematika hybridních a virtuálních škol · Budování komunity za účelem sdílení zkušeností, Internet jako nástroj odborného růstu Semestrální práce · Návrh a tvorba vlastní práce odpovídající zadání reflektující návrhy a rady získané konzultacemi a diskusí v otevřeném online prostředí · Spolupráce na návrhu obsahu prací jiných studentů a podíl na jejich průběžném zdokonalování · Obhájení vlastní práce reflektující získané znalosti probírané problematiky Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
|