|
|
|
||
Posláním předmětu ON2319902 je seznámit studenty/ky se specifiky využití internetu 2. generace ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání, pochopení a uplatnění jeho skutečného vzdělávacího potenciálu včetně možných inovativních výukových postupů, které ze své podstaty přímo vyvolává.
Cílem předmětu je vybavit studenty nejen teoretickými znalostmi ale též schopnostmi účinně se orientovat v nejnovějších formách výukového využití internetu, jež se zvolna stávají běžnou součástí života nejen ve škole ale i mimo ni. Vzhledem ke značné šíři dané problematiky je předmět zaměřen hlavně na získání přehledu a schopnosti navrhnout a zhodnotit praktické možnosti uplatnění internetu pro různé edukační situace. Absolvent by měl být schopen jak aktivně využívat nejnovější nástroje internetu, tak se plně integrovat do vybrané komunity lidí pomáhajících mu v jeho odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich celoživotního vzdělávání.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)
|
|
||
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2009)
|
|
||
Teoretické základy · Budoucnost vzdělávacích technologií - profesionální a osobní prognózy · Vývoj role učitele - implementace modelu 1:1 · Katalog výukových aktivit využívajících technologie, model TPCK · Formy ovlivňování výukových výsledků v důsledků využití technologií · Vývoj didaktických teorií - behaviorismus, kognitivismus, konstruktivismus, konektivismus · Osobní vzdělávací prostředí žáka a učitele · Význam otevřených a volně dostupných zdrojů, převrácená třída · Sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů - sociální sítě · Výukové možnosti využití sociálních sítí, model osobní a profesní identity · Kurzy typu MOOC · Daty řízené školství - možnosti a omezení, online systémy ověřování minimálních standardů znalostí Metodické postupy · Informační zdroje učitele · Metodika tvorby a sdílení výukových materiálů online · Využití digitálních učebních materiálů, e-učebnice · Posun role učitele v podmínkách soustavného automatického ověřování výukových výsledků · Online učitel v praxi - organizace online výuky ve formě kombinované i čistě distanční, problematika hybridních a virtuálních škol · Budování komunity za účelem sdílení zkušeností, Internet jako nástroj odborného růstu Semestrální práce · Návrh a tvorba vlastní práce odpovídající zadání reflektující návrhy a rady získané konzultacemi a diskusí v otevřeném online prostředí Kolokvium nad problematikou kurzu v plénu s diskuzí (obhajoba reflektující získané znalosti probírané problematiky) Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
|