Pedagogická praxe 01 je pro studenty první příležitostí vyzkoušet si své pedagogické dovednosti přímo ve školní výuce v předmětech zaměřených na technickou a informační výchovu. Pedagogická praxe probíhá na vybraných základních školách. Studenti navštěvují vzorové hodiny svých vedoucích a absolvují vlastní výstupy. Studenti se učí vytvářet přípravy na hodinu, navrhovat, realizovat, řešit a vyhodnocovat pedagogické situace ve výuce předmětů technické a informační výchovy. Pozornost je věnována především realizační fázi a reflektivní fázi. Během praxe se zapojují nejen do vyučování, ale i do dalších akcí a programů školy, aby získali zkušenosti s řešením reálných problémů ve školním prostředí a poznali profesi učitele v různých situacích a podmínkách. Studenty mají během pedagogické praxe na starosti supervisoři (mentor - fakultní učitel, tutor - oborový didaktik).
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
Teaching practice 01 is for student teachers the first occasion to examine and approve their pedagogical skills in school practice in subjects focused on technical and information education. It is accomplished in basic and secondary schools. Student teachers participate in exeplary lessons given by experienced teachers and do their first teaching with pupils. They learn to design and develop teaching plans, to carry out and evaluate pedagogical situation in ICT education. The attention is given firts of all to realisation and reflective phases. Within their teaching practice the student teachers are involved not only in teaching, but also in another school enterprises, actions and programms to gain new experiences how to solve real problems in school environment and to meet teacher profession in various situations and conditions. The student teachers follow advices and recommendation of a team of supervisors (mentor, tutor).
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
Literatura -
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. UK v Praze, Pedagogická fakulta : Praha, 2008.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. Sv. 70.
JANÍK, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno : Paido, 2009.
JANÍK, T. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí u budoucích učitelů. Brno : Paido, 2009.
Osnovy a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. UK v Praze, Pedagogická fakulta : Praha, 2008.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. Sv. 70.
JANÍK, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno : Paido, 2009.
JANÍK, T. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí u budoucích učitelů. Brno : Paido, 2009.
Osnovy a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
Sylabus -
Seznámení s koncepcí a organizací pedagogické praxe.
Výběr školy. Zápis na praxi. Administrativní záležitosti související se zajištěním praxe.
Pedagogická praxe na škole. On-line podpora. Hospitace.
Vyhodnocení praxe.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)
1. Introduction into the concept, aims and organisational scheme of the Teaching Practice.
2. A choice of the schools. Administrative agenda related to teaching practice.
3. Teaching practice in schools. On-line support. Monitoring in schools.
4. Assessment and evalulation of teaching practice and outcomes.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (10.01.2012)