Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie a ICT ve vzdělávání. Předmět se zaměřuje především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založených na využití ICT, a tak celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
The course builds on the previous themes oriented on didactic of the technical subjects, especially in the thematic units of educational technology and ICT in education. The course focuses on practical aspects of implementation of constructivist theory of learning, constructive approaches to education and relevant teaching methods. In accordance with the prevailing didactic methodological orientation of the second cycle of study is to develop didactically and technically appropriate manner of the participants to transform the acquired knowledge and skills to real learning activities with constructive, respectively problem and project-based focus on the use of ICT, and thus improve the overall fitness of students in the direction of practical application of ICT in education.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
Literatura
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
Sylabus -
Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky Konstruktivní výukové aplikace Projektové metody a výukové projekty Virtuální prostředí a současný vývoj eLearningu Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace Semestrální práce reflektující získané znalosti probírané problematiky
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
Cognitivist and constructivist aspects psycho-didactic systems Instructive, constructive and connectivistic educational environment Current concepts and tools for constructive learning Constructivist learning applications Methodology of educational projects Virtual Environment and eLearning Methodological aspects of the implementation of constructive methods of education Term paper reflecting the acquired knowledge and discussed issues
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů
Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu
Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě uvedené literatury a informačních zdrojů.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2014)