|
|
|
||
Cílem předmětu je osvojení teoretických znalostí a praktických dovedností potřebných pro návrh a implementaci informačního systému založeném na počítačem spravované bázi dat. Předmět sumarizuje základní poznatky z oblastí datového a funkčního modelování systému, strategie integrace příslušejících analýz a výběru vhodných nástrojů pro implementaci informačního systému do podmínek základních a středních škol.
Obsah předmětu pokrývá problematiku návrhu a tvorby informačních systémů a databázových aplikací. Součástí předmětu je v návaznosti na předchozí znalosti z oblasti algoritmizace a programování rozvinout schopnost aplikovat tvůrčí analyticko-designérské schopnosti.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (15.06.2011)
|
|
||
LACKO, L. Web a databáze. Praha : ComputerPress, 2001. MASLOVSKI, M. Naučte se MySQL za 21 dní. Praha : ComputerPress, 2001. POKORNÝ, J. Konstrukce databázových systémů. Praha : ČVUT, 2001. RICHTA, K., SOCHOR, J. Softwarové inženýrství. Praha : ČVUT, 1996. STRAKA, M. Vývoj databázových aplikací. Grada Publishing : Praha, 1992. ARLOW, J., NEUSTADT, I. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací, Computer Press, 2007, 2.vydání, ISBN: 978-80-251-1503-9 KADLEC, V. Agilní programování, Computer Press, 2004, ISBN: 80-251-0342-0 http://www.uml.org/ http://www.objects.cz/ Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (15.06.2011)
|
|
||
ÚVOD DO PROBLEMATIKY VÝVOJE INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ • Co je IS • Metodika vývoje • Modelovací jazyky • Jazyk UML a jeho verze • Objektový návrh BUSSINESS PROCESY A JEJICH ÚLOHA PŘI VÝVOJI SYSTÉMU • BPMN diagram • Identifikace procesů DIAGRAMY CHOVÁNÍ • Activity diagram • Modelování chování prvků IS USE CASE • Návrh funkcí IS • Mapování uživatelů • Scénáře užití CLASS A OBJECT DIAGRAM • Objektový návrh • Optimalizace návrhu • Design patterns TVORBA DATOVÝCH SKLADŮ A BI • Datové sklady a jejich vrstvy • ETL • BI a data mining SEMESTRÁLNÍ PRÁCE • Návrh IS dle zadaných parametrů • Implementace IS ve zvoleném jazyce a prostředí Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (15.06.2011)
|