|
|
|
||
Charakteristika skupinových forem integrace v českém vzdělávacím systému, modely specializovaných, speciálních tříd a mikrotříd, vnímání skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách integrační školní praxe, odpovídající paradigmatické změny v sociálních vědách a změny v pedagogice, vývoj od segregativních forem vzdělávání žáků s postižením k inkluzi, integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich příprava na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro integrovanou skupinu na škole, integrační opatření pro volný čas a seberealizaci žáků s postižením, speciálně pedagogické reedukace v edukačním procesu, případové studie, metodické rozbory učebních situací, revize metodiky a didaktiky v kontextu skupinové integrace. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|
|
||
MÜLLER,O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP,2001.ISBN 80-244-0231-9
GRAY,H.:Rovnost příležitostí při diagnostice dětí a inkluzívní uspokojování speciálních potřeb. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno.2003. FSS MUNI. ISBN 80-85947-82-X.117-127
HÁJKOVÁ,V.: Integrativní pedagogika a její metodické nástroje pro vzdělávání osob se speciálními potřebami v běžných školách. In Sborník příspěvků: Inkluze jako východisko vzdělávání osob se zdravotním postižením. Konference 17.6. 2003 [online],. Most: Magistrát města Most.
HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7
KOCUROVÁ, M.: Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy. Pelhřimov: vyd.A.Čeněk, 2002, ISBN 80-86473-23-6
Poslední úprava: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (19.06.2010)
|