Historicko-filosofický kontext postavení osob s postižením ve společnosti - ON2318150
|
|
|
||
Reflexe vztahu společnosti k handicapovaným: promítnutí do mytologie, filosofie i organizace společnosti. Pokusy o periodizaci tohoto vztahu. Problém výskytu, přežití a lidské existence handicapovaných. Právní vědomí, zákonodárství a handicapovaný člověk s důrazem na vývoj norem týkajících se výchovy a vzdělávání resp. sociální péče. Konstituování a rozvoj speciální pedagogiky jako vědního oboru s jeho interdisciplinárními vazbami. Speciálně pedagogické principy a metody. Socializace z dějinného pohledu, integrace jako kontinuum opatření a proces. Problém normality člověka a normy ve speciální pedagogice. Vývoj pojetí tohoto problému od vychovatelnosti a vzdělavatelnosti k právu na vzdělání všech.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|
|
||
BLAŽEK B., OLMROVÁ, J. Krása a bolest. 1.vyd. Praha : Panorama, 1985. KÁDNER O. Dějiny pedagogiky. 2.vyd. Praha : Čs.graf.unie, 1923 (z tohoto díla jen příslušné pasáže) JESENSKÝ J. Prostor pro integraci. 1.vydání. Praha : Comenia Konsult, 1993. MONATOVÁ L. Pedagogika speciální. 1. vydání. Brno : MU, 1996. MONATOVÁ L. Pojetí sociální pedagogiky z vývojového hlediska. 1. vydání. Brno : Paido, 1996 SOVÁK M. Nárys speciální pedagogiky. Praha : SPN, ŠTAMPACH, F. O štěstí národa. 1.vyd. Praha : JÚ, 1947. WILSON, E. O lidské přirozenosti. 1. vyd Praha : NLN, 1993. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
|