|
|
|
||
Systém školských poradenských zařízení v České republice, standardní činnosti PPP, SPC, SVP. Současné legislativní otázky poradenství. Vybrané metody diagnostiky motorických schopností, zrakového vnímání, sluchového vnímání, pravo-levé a prostorové orientace, laterality, školní zralosti, inteligence, specifických poruch učení a chování, vztahů ve školní třídě. Podpůrná opatření -identifikace speciálních vzdělávacích potřeb a poskytování podpůrných opatření ve vzdělávání. Přehled diagnostických metod a jejich využití ve speciálněpedagogické diagnostice, přehled reedukačních postupů, jejich krátkodobé a dlouhodobé plánování. Speciální pedagog v systému poradenských služeb na základní a střední škole. Poslední úprava: FELCMANO/PEDF.CUNI.CZ (24.03.2015)
|
|
||
Seznámení s teoretickými základy speciálněpedagogické diagnostiky žáků ve školním věku. Studenti si osvojí poznatky a dovednosti důležité pro: - hodnocení individuálních vzdělávacích potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami školního věku - komunikaci a spolupráci s ostatními odborníky a rodiči žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Poslední úprava: FELCMANO/PEDF.CUNI.CZ (24.03.2015)
|
|
||
FELCMANOVÁ, Lenka. Metodika ke katalogu podpůrných opatření: k dílčí části pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4672-1. FELCMANOVÁ, Lenka a Martina HABROVÁ. Katalog podpůrných opatření: dílčí část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4. JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 238 s. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024726977. Krejčová, Lenka (ed).Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 1. vyd. Brno: Edika, 2014, 248 s. Rádce pro rodiče a učitele (Edika). ISBN 9788026606000. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9. MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. 2., přeprac. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013, 363 s. ISBN 978-80-7478-356-2. MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2. MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Problémy s chováním ve škole - jak na ně: individuální výchovný plán. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013, 198 s. ISBN 978-80-7478-026-4. POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010, 333 s. ISBN 978-80-7367-817-3. SINDELAR, Brigitte Deficity dílčích funkcí, Psychodiagnostika, 2007 SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0. VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2008, 538 s. ISBN 978-80-246-1538-7. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1. Vyhláška č.27/2016 Sb, o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 561/ 2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborným a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (13.09.2017)
|
|
||
1) Administrace diagnostického materiálu Poslední úprava: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (13.09.2017)
|
|
||
Školská poradenská zařízení (pedagogicko-psychologická poradna, speciálněpedagogické centrum, školní psycholog, školní speciální pedagog, metodik prevence, výchovný poradce) Diagnostika školní zralosti Diagnostika školních dovedností (diagnostika jazykových schopností a dovedností, diagnostika čtení a psaného projevu, diagnostika matematických schopností a dovedností) Diagnostika sebehodnocení žáka Styly učení Diagnostika vztahů ve školní třídě Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2010)
|