PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Poradenské služby v interdisciplinárním přístupu - ON2317032
Anglický název: Advisory Service in Interdisciplinary Approach
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Prerekvizity : ON2317019
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Základním cílem předmětu je rozšíření odborné způsobilosti budoucího učitele v aplikaci teoretických základů pedagogické a pedagogicko-psychologické diagnostiky v praxi, zejména pak v otázkách možné kvalifikované spolupráce s výchovným poradcem na škole, a s dalšími odborníky z podpůrného systému ve školství a v rámci mezirezortní spolupráce.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2010)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je rozšíření odborné způsobilosti budoucího učitele v aplikaci teoretických základů pedagogicko-psychologické diagnostiky v praxi.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2010)
Literatura

HADJ MOUSSOVÁ, Z. (ed.) Intervence. Pedagogicko-psychologické poradenství III. Praha : PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-146-X

HADJ MOUSSOVÁ, Z. (ed). Vybrané problémy. Pedagogicko-psychologické poradenství I. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2005. 207 s. ISBN 80-7290-215-6

HANUŠOVÁ, J.; HELLEBRANDOVÁ, K. Interdisciplinární spolupráce. 1. vyd. Praha : Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. ISBN 80-86991-79-2

MIŠOVIČ, M ; TRENT, O. Poradenské systémy a jejich automatizace. 1. vyd. Brno : Tribun EU, 2008. 88s. ISBN 978-80-7399-620-8

OPATŘILOVÁ, D. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2006. 292 s. ISBN 80-210-3977-9

Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství, IPPP. ISSN 1214-7230.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: úspěšné absolvování zápočtového testu (min. v 75 %).

Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2015)
Sylabus -

1. Funkce podpůrného systému ve školství - poradenských služeb pro děti a mládež v ČR.

2. Pojetí, metody a prostředky poradenských služeb ve školství.

3. Možnosti využití sociálně zdravotních služeb v poradenské činnosti.

4. Možnosti spolupráce a interdisciplinární spolupráce.

5. Vybrané explorační, diagnostické a intervenční metody a techniky užívané ve školách a školských zařízeních.

6. Návštěva poradenských a diagnostických pracovišť v terénu.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.10.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK