Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro oblast komplexně pojaté podpory zdraví. Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro děti a mládež v rámci celoškolních a komunitních projektů. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s mládeží v oblasti podpory zdraví a prevence projevů rizikového chování.
Předmět propojuje znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy.
..
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
The aim of this course is to acquire basic knowledge of teaching practices in health support area. The workshops provides for practical application of teaching skills. The student will be able to implement the programmes of community projects for children and the youth. The students use the knowledge about the school counseling department, facilities of the social network (crisis centers, children clubs, shelter for asylum seekers etc.). The students intern in some educational facilities, they help distinguish various problems, suggest on prevention programmes and early intervention.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)
Cíl předmětu -
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro tvorbu školních a komunitních projektů v oblasti v jednotlivých tematických oblstech podpory zdraví. Cílem předmětu je propojit znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy pro tvotbu celoškolní strategie podpory zdraví.
Cílem je předmětu je získání přehledu o zdrojích pro výuku výchovy ke zdraví a pro tvorbu školních a komunitních projektů.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
The aim of this course is to acquire basic knowledge of teaching practices in health support area.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)
Literatura
HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3 KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. PEDFUK,2020 ISBN 978-80-7603-142-5 MARÁDOVÁ, E. Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6. - 9. ročník základní školy. Praha : Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4 Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61). Dostupné na http://www.msmt.cz/socialni-programy/strategie-prevence-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2
Komunitní programy:
Škola podporující zdraví
Zdravé pracoviště
Bezpečná komunita
Zdravé město--
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
Požadavky ke zkoušce
Aktivní účast v seminářích.
Zpracování seminární práce na přidělené téma.
Předložení oborového portfolia.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
Sylabus -
1. Implementace podpory zdraví a průřezových témat do školního kurikula na základních a středních školách.
2. Základní východiska a obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast zdravotně a sociálně preventivní v úrovni ZŠ a SŠ i na mezirezortní bázi v regionu.
3. Zdoje pro výuku výchovy ke zdraví podle tematických oblastí RVP ZV,RVPGV,RVP SOU.
4. Oborové portoflium.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
1.Implementation of health support and cross-themes in the school curriculum at primary and secondary schools. 2.Basic resources and general procedures in preparation of health and social preventive programmes at primary and secondary schools, and the cooperation of the relevant departments in the region. 3.Reflection of these programmes and further discussion (working with the youth in the health support area and prevention of risk behaviour).
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)