PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Didaktika - školní a komunitní projekty - ON2317027
Anglický název: Didactics - School and Community Projects
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 10 (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Vyučující: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Prerekvizity : ON2317019
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro oblast komplexně pojaté podpory zdraví. Semináře vytvářejí prostor pro praktické využití didaktických dovedností studentů při tvorbě programů pro děti a mládež v rámci celoškolních a komunitních projektů. Semináře poskytují prostor pro reflexi připravených programů a diskuzi týkající se práce s mládeží v oblasti podpory zdraví a prevence projevů rizikového chování. Předmět propojuje znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy. ..
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je osvojení základních didaktických postupů specifických pro tvorbu školních a komunitních projektů v oblasti v jednotlivých tematických oblstech  podpory zdraví. Cílem předmětu je propojit znalosti z didaktiky výchovy ke zdraví pro základní a střední školy pro tvotbu celoškolní strategie  podpory zdraví.

Cílem je předmětu je získání přehledu o zdrojích pro výuku  výchovy ke zdraví a pro tvorbu školních a komunitních projektů.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
Literatura

HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3
KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. PEDFUK,2020 ISBN 978-80-7603-142-5
MARÁDOVÁ, E. Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6. - 9. ročník základní školy. Praha : Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61). Dostupné na http://www.msmt.cz/socialni-programy/strategie-prevence-socialne-patologickych-jevu-u-deti-a
Projekt "Škola podporující zdraví". Dostupné na http://www.szu.cz/czzp/projekty/index4.htm
VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2

Komunitní programy:

Škola podporující zdraví

Zdravé pracoviště

Bezpečná komunita

Zdravé město--

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast v seminářích.

Zpracování  seminární práce na přidělené téma.

Předložení oborového portfolia.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
Sylabus -

1. Implementace podpory zdraví a průřezových témat do školního kurikula na základních a středních školách.


2. Základní východiska a obecné postupy při koncipování projektů zaměřených na oblast zdravotně a sociálně preventivní v úrovni ZŠ a SŠ i na mezirezortní bázi v regionu.

3. Zdoje pro výuku výchovy ke zdraví podle tematických oblastí RVP ZV,RVPGV,RVP SOU.

4. Oborové portoflium.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (21.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK