|
|
|
||
Předmět otvírá problematiku spojenou s možnostmi realizace metod aktivního sociálního učení při naplňování sociálně výchovných programů. Demonstruje metodické principy, které lze používat v osobnostně sociální výchově ve školách a školských zařízeních stejně jako při osobnostním rozvoji samotných pedagogických pracovníků. Posluchači se seznámí s principy, potupy a technikami, které zkouší sami na sobě. Následně probíhá analýza realizovaných technik.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.07.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se základními metodami osobnostně sociálního rozvoje. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
|
|
||
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. 655 s. ISBN 80-7178-463-X HOPPE, S.; HOPPE, H.; KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha : Portál, 2001. 197 s. ISBN 80-7178-434-6 KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3 KOMÁRKOVÁ, R. aj. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálně psychologický výcvik. Praha : Grada, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0180-4 VÝROST, S.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I. Praha : Portál, 1998. 383 s. ISBN 80-7178-269-6 VÝROST, S.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie II. Praha : Grada, 2001. 260 s. ISBN 80-247-0042-5 Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
|
|
||
1. Tvorba pozitivního psychosociálního klimatu ve skupině dětí a mládeže. 2. Upevňování psychosociálních kompetencí potřebných pro zvládání náročných situací v osobním životě, v pedagogické práci i v práci s klienty. 3. Sociálně etické techniky využitelné v rámci širších výchovných programů a podpory zdraví. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (03.09.2014)
|