|
|
|
||
Předmět poskytuje prostor pro praktické využití didaktických dovedností při tvorbě programů zaměřených na podporu zdraví na základních i středních školách. Předmět poskytuje náměty pro vhodné zařazování učiva z oblasti "Člověk a zdraví" do tematických plánů středních škol. Studenti porovnávají strategii výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ, reflektují souvislou oborovou praxi na gymnáziích a SOŠ. Výstupem je komplexně zpracovaný projekt zaměřený na podporu zdraví na střední škole, zvláštní pozornost je věnována koncepci programů ochrany za mimořádných událostí na středních školách.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2011)
|
|
||
Cílem předmětu je prohlubování znalostí oborové didaktiky Výchovy ke zdraví se zaměřením na sekundární a terciární vzdělávání.Cílem předmětu je praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních programů zaměřených na podporu zdraví a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na středních školách. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (07.10.2016)
|
|
||
CANFIELD, J.; SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. 384 s. ISBN 80-7178-194-0 ČAPEK, R.: moderní didaktika . Praha: Grada, 2015. 608 s. ISBN 978 -80 -247-3450 -7
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: - aktivní účast ve výuce - prezentace zadané seminární práce - správně vypracovaný projekt výuky Zkoušká má písemnou a ústní část. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
|
|
||
1)Koncepce výchovy ke zdraví v kurikulu gymnaziálního a středoškolského vzdělávání. (transformace očekávaných výstupů a učiva do školních programů vyššího sekundárního vzdělávání. Porovnání strategie podpory zdraví se základní školou. Příklady integrace učiva v tematických plánech předmětů cílených do oblasti výchovy ke zdraví) 2) Učebnice Výchovy ke zdraví. Příklady dostupných učebnic, Didaktická analýza učebnic, požadavky na učebnice VkZ. 3)Etické aspekty ve výchově ke zdraví. Etická výchova a další doplňující vzdělávací obory ve vztahu k VkZ. Význam etické výchovy v systému vzdělávání. 4) Reflexe oborové pedagogické praxe na středních školách Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (07.10.2016)
|