PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Didaktika výchovy ke zdraví III - ON2317019
Anglický název: Didactics of Education towards Health III
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: 7 / 7 (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Vyučující: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Prerekvizity : ON2317010
Je prerekvizitou pro: ON2317027, ON2317028, ON2317029, ON2317034, ON2317031, ON2317032, ON2317030
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět poskytuje prostor pro praktické využití didaktických dovedností při tvorbě programů zaměřených na podporu zdraví na základních i středních školách. Předmět poskytuje náměty pro vhodné zařazování učiva z oblasti "Člověk a zdraví" do tematických plánů středních škol. Studenti porovnávají strategii výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ, reflektují souvislou oborovou praxi na gymnáziích a SOŠ. Výstupem je komplexně zpracovaný projekt zaměřený na podporu zdraví na střední škole, zvláštní pozornost je věnována koncepci programů ochrany za mimořádných událostí na středních školách.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2011)
Cíl předmětu -

 

Cílem předmětu je prohlubování znalostí oborové didaktiky Výchovy ke zdraví se zaměřením na sekundární  a terciární vzdělávání.Cílem předmětu je praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních programů zaměřených na podporu zdraví a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na středních školách.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (07.10.2016)
Literatura

CANFIELD, J.; SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. 384 s. ISBN 80-7178-194-0

ČAPEK, R.: moderní didaktika . Praha: Grada, 2015. 608 s. ISBN 978 -80 -247-3450 -7


HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život: I. a II. Praha : Portál, 1994. 174 s. ,146 s. ISBN 80-85282-79-. ISBN 80-85282-80-1


HOPPE, S.; HOPPE, H.; KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha : Portál, 2001. 197 s. ISBN 80-7178-434-6


LINHART, P. aj. Ochrana člověka za mimořádných událostí - pro střední školy. Praha : Fortuna, 2003. 93 s. ISBN 80-7168-869-X


MARÁDOVÁ, E. Zdravý životní styl - ediční řada učebnic. Praha : Fortuna, 1999 - 2003.


MARÁDOVÁ, E. Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha : Fortuna, 2006.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky k zápočtu:

- aktivní účast ve výuce

- prezentace zadané seminární práce

- správně vypracovaný projekt výuky

Zkoušká má písemnou a ústní část.

Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2012)
Sylabus -

1)Koncepce výchovy ke zdraví v kurikulu gymnaziálního a středoškolského vzdělávání. (transformace očekávaných výstupů a učiva do školních programů vyššího sekundárního vzdělávání. Porovnání strategie podpory zdraví se základní školou. Příklady integrace učiva v tematických plánech předmětů cílených do oblasti výchovy ke zdraví)

2) Učebnice Výchovy ke zdraví. Příklady dostupných učebnic, Didaktická analýza  učebnic, požadavky na učebnice VkZ.

 3)Etické aspekty ve výchově ke zdraví. Etická výchova a další doplňující vzdělávací obory  ve vztahu k VkZ. Význam etické výchovy v systému vzdělávání.

4) Reflexe oborové pedagogické praxe na středních školách

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (07.10.2016)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK