PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Lingvodidaktický seminář - ON2316144
Anglický název: Foreign Language Teaching Seminar
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Hana Žofková, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Prohloubit orientaci studentů v současných inovačních trendech ve výuce cizích jazyků s hlavním zaměřením na humanizaci výuky, charakteristiku různých typů alternativních metod, rozvoj autonomního učení, využití moderních informačních technologií ve výuce cizích jazyků a na metody práce při výuce dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Rozvíjet u studentů dovednosti spojené s aplikací uvedených poznatků při řízení výuky cizích jazyků. Obsah kurzu: Charakteristika didaktiky cizích jazyků na přelomu století. Vývojové proměny komunikativní orientace vyučování cizím jazykům. Současné pojetí komunikativní kompetence a jejích komponentů. Sociokulturní aspekty vyučování cizím jazykům.Vztahy mezi učební a reálnou cizojazyčnou komunikací. Obrat k osobnosti žáka a soudobé pojetí úlohy učitele při vyučování cizím jazykům. Humanizační tendence vyučování cizím jazykům, uplatnění didaktických her. Alternativní koncepce a intenzívní metody vyučování cizím jazykům.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.04.2009)
Cíl předmětu -

Prohloubit orientaci studentů v současných inovačních trendech ve výuce cizích jazyků s hlavním zaměřením na humanizaci výuky, charakteristiku různých typů alternativních metod, rozvoj autonomního učení, využití moderních informačních technologií ve výuce cizích jazyků a na metody práce při výuce dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. Rozvíjet u studentů dovednosti spojené s aplikací uvedených poznatků při řízení výuky cizích jazyků.

Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.04.2009)
Literatura -

AКИШИНА, А.А., О.Е. Каган. Учимся учить. Москва : Русский язык, 2010.
КАПИТОНОВА, Т.И., А.Н. Щукин. Современные методы обучения русскому языку иностранцев. Москва: Русский язык. 1987.

JELĺNEK, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha: SPN, 1976.
CHODĚRA, R., L. Ries a kol. Výuka cizích jazyků na prahu nového století I. a II. Ostrava: OU, 1999 a 2000.
Člověk, jazyk, výchova a vzdělávání . Ostrava: PedF OU, 2000.
Russkij jazyk, literatura i kultura na rubeže vekov . Doklady češskoj delegacii. I, II časť. IX kongress MAPRJAL, Bratislava,1999.
RIES, L., E: Kollárová a kol. Svět cizích jazyků dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava: Didaktis, 2004.
LIGHTBOWN, P.M. a N. Spada. Ako sa učíme jazyky. Bratislava: Slovak Academic Press, 1997.
Multidisciplinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků. Sborník příspěvků ze semináře členů kateder cizích jazyků konaného dne 30. listopadu 2000 na Univerzitě Karlově v Praze. Ed. A. Hlaváček, Praha: Univerzita Karlova, 2002.
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004.
MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001.


Časopis Cizí jazyky
Časopisy Russkij jazyk za rubežom (výběr)
Inostrannyje jazyki v škole (výběr)

Poslední úprava: Konečný Jakub, PhDr., Ph.D. (29.01.2016)
Sylabus -

Charakteristika didaktiky cizích jazyků na přelomu století. Vývojové proměny komunikativní orientace vyučování cizím jazykům. Současné pojetí komunikativní kompetence a jejích komponentů. Sociokulturní aspekty vyučování cizím jazykům.Vztahy mezi učební a reálnou cizojazyčnou komunikací. Obrat k osobnosti žáka a soudobé pojetí úlohy učitele při vyučování cizím jazykům. Humanizační tendence vyučování cizím jazykům, uplatnění didaktických her. Alternativní koncepce a intenzívní metody vyučování cizím jazykům.

Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.04.2009)
Podmínky zakončení předmětu

Požadavky ke splnění předmětu Lingvodidaktický seminář

  • aktivní účast na seminářích, max. 2 absence za semestr,
  • průběžné výstupy v mikrovyučování,
  • teoretická a praktická prezentace vlastního lingvodidaktického projektu, 
  • zpracování vlastních didaktických materiálů dle stanovených pokynů a jejich odevzdání v elektronické podobě na mail vyučujícího nejpozději do 30.4.2019 - obsah kolekce materiálů vč. dalších podrobností je uveden na webu http://krl.pedf.cuni.cz/?page_id=2903.
Poslední úprava: Liptáková Zuzana, PaedDr., Ph.D. (04.02.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK