V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Předmět Projekt z didaktiky RJ volně navazuje na předměty Úvod do lingvodidaktiky, Didaktika I a Didaktika II. V rámci předmětu zpracovávají studeni seminární práci ve formě lingvodidaktického projektu na vybrané téma, v rámci kterého prokazují schopnost tvůrčího zpracování konkrétní učební látky s ohledem na zvolenou problematiku. Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)
|
|
||
Cílem předmětu Projekt z didaktiky je formování didaktických dovedností studentů na příkladu tvůrčího zpracování konkrétního lingvodidaktického problému. Student prokazuje schopnost vybraný problém teoreticky nastudovat a vyhodnotit a následně získané poznatky aplikovat při konstrukci vlastních metodických postupů. Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)
|
|
||
Studijní literatura - viz Didaktika I-III. Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)
|
|
||
Výuka daného předmětu probíhá formou individuálních konzultací. Poslední úprava: HAVEL9AP (29.09.2014)
|
|
||
Podmínky k udělení zápočtu Pro zápočet z předmětu Projekt z didaktiky student zpracuje prakticky orientovanou seminární práci na vybrané lingvodidaktické téma. Seminární práce (projekt) je v rozsahu: 3-4 stránky teoretické části a v praktické části minimálně 5 aktivit pro ZŠ a 5 aktivit pro SŠ + seznam zdrojů (vše nutno uvádět a odkazovat dle pokynů na webu katedry). V teoretické části uvedete základní lingvodidaktické poznatky, které se bezprostředně týkají dané problematiky (širší kontext zmiňujte pouze velmi stručně, max. na půl stránky). V praktické části bude problematika metodicky zpracována, tj. vytvoříte například sérii cvičení (včetně zadání, určení kategorie žáků, pro něž je cvičení určeno, popisu způsobu práce s těmito cvičeními, způsob jejich hodnocení apod.) nebo skutečný projekt pro dlouhodobější práci v konkrétní školní třídě. Zpracování dané problematiky bude zohledňovat jak ZŠ, tak SŠ, tzn. že je třeba připravit v podstatě dvě verze téhož s ohledem na věk a úroveň žáků ZŠ a SŠ. Praktická část může být také opřena o analýzu učebních souborů pro ruštinu, případně i další cizí jazyk či jejich porovnání. Nakonec bude připojen seznam použitých zdrojů ve formě jako u kvalifikačních prací (viz web katedry). Odkazy na zdroje v textu dělejte stejně jako u DP. Struktura práce samozřejmě bude vždy závislá na charakteru problému. Projekt zašlete v elektronické podobě L. Rozboudové (lenka.rozboudova@pedf.cuni.cz) nejpozději do 10.1.2017, aby bylo dostatek času na prostudování a prokonzultování v době zkouškového období, v němž musí být zápočet udělen. Nabízená témata: 1. Práce s ICT ve výuce RJ 2. Práce s textem ve výuce RJ 3. Způsoby motivace v učebnicích RJ + vlastní návrhy motivace ke cvičením či činnostem 4. Dovednost psaní osobního dopisu či emailu 5. Aktivizující metody ve výuce na vybraném typu školy 6. Integrativní přístup v v osvojování jazykových prostředků se zaměřením na fonetiku 7. Integrativní přístup v v osvojování jazykových prostředků se zaměřením na gramatiku 8. Písně ve výuce RJ Individuální téma eventuelně po dohodě. Poslední úprava: HAVELKO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2016)
|