V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Celková charakteristika lingvodidaktiky a její základní terminologie. Didaktika cizích jazyků jako hraniční vědní
disciplína. Lingvistické, psychologické, pedagogické, psycholingvistické a sociolingvistické základy didaktiky cizích jazyků.
Problematika cílů vyučování cizím jazykům. Základní složky vyučování cizímu jazyku. Jazykové roviny (jazykové
prostředky) a řečové dovednosti (druhy řečové činnosti) receptivní a produktivní a jejich vzájemné vztahy. Zřetel k
mateřštině žáků při vyučování cizímu jazyku. Mezijazyková a vnitrojazyková interference. Současné pojetí principu
komunikativnosti při vyučování cizímu jazyku. Etapy osvojování jazykového učiva. Základní lingvodidaktické koncepce
vyučování cizím jazykům.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Cíl kurzu: Seznámit studenty se základními otázkami lingvodidaktiky a obecné didaktiky cizích jazyků jako hraničních vědních disciplín, s jejich předmětem a k bázovým vědním oborům. Uvést studenty do lingvodidaktické terminologie a seznámit je s nejdůležitějšími koncepcemi vyučování cizím jazykům.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
JELĺNEK, S.; PURM, R. a kol. Didaktika ruského jazyka. Vybrané kapitoly. Praha: SPN, 1991. JELĺNEK, S. a kol.: Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. 2. vydání. Praha: SPN, 1980. CĺCHA, V. a kol. Metodika ruského jazyka. 1. a 2. díl. Praha: SPN, 1982. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. JELĺNEK, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha: PN,1976. JELĺNEK, S. a kol. Rusko-český lingvodidaktický slovník. Praha: UK- Karolinum, 1992. VESELÝ, J. Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha: SPN,1985. PURM, R.; JELĺNEK, S.; VESELÝ, J. Didaktika ruského jazyka. Vybrané kapitoly.Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, třetí vydání (rozšířené a upravené).
časopis Cizí jazyky časopis Russkij jazyk za rubežom časopis Inostrannyje jazyki v škole
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Seznámit studenty se základními otázkami lingvodidaktiky a obecné didaktiky cizích jazyků jako hraničních vědních disciplín, s jejich předmětem a k bázovým vědním oborům. Uvést studenty do lingvodidaktické terminologie a seznámit je s nejdůležitějšími koncepcemi vyučování cizím jazykům. Celková charakteristika lingvodidaktiky a její základní terminologie. Didaktika cizích jazyků jako hraniční vědní disciplína. Lingvistické, psychologické, pedagogické, psycholingvistické a sociolingvistické základy didaktiky cizích jazyků. Problematika cílů vyučování cizím jazykům. Základní složky vyučování cizímu jazyku. Jazykové roviny (jazykové prostředky) a řečové dovednosti (druhy řečové činnosti) receptivní a produktivní a jejich vzájemné vztahy. Zřetel k mateřštině žáků při vyučování cizímu jazyku. Mezijazyková a vnitrojazyková interference. Současné pojetí principu komunikativnosti při vyučování cizímu jazyku. Etapy osvojování jazykového učiva. Základní lingvodidaktické koncepce vyučování cizím jazykům.
Poslední úprava: LIPTAKO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2010)
|
|
||
Podmínky pro získání zápočtu:
Při psaní testů jsou studenti povinni dodržovat stejná pravidla, která platí pro písemnou přijímací zkoušku na PedF UK, jinak jim budou materiály odebrány a test považován za nesplněný. Poslední úprava: HAVELKO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2016)
|