Kurz se skládá ze dvou fází. V první fázi se studenti seznamují s různými vzdělávacími institucemi a následně plánují a realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a/nebo vzdělávání. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studenti kriticky hodnotí činnost jednotlivých studentů na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)
The course consists of two parts. In the first part, the students are introduced to different educational institutions and then they plan and realize their internship in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad. In the second phase, both teachers and the students themselves give critical assessment of individual students based on the portfolio presentation and form recommendations for further educational work.
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)
Cíl předmětu -
Cílem tohoto kurzu je seznámit studenty s různými vzdělávacími institucemi. Studenti využívají vědomostí a dovedností získaných v průběhu jejich studia a snaží se podávat profesionální pedagogický výkon.
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)
The aim of this course is to introduce to students different educational institutions. Students use their knowledge and skills acquired during their study and try to display professional educational performance.
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)
Literatura
Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
Nelešovská, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
Podlahová, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)
Požadavky ke zkoušce
Zápočet
Odevzdání portfolia v elektronické i tištěné podobě ve stanoveném termínu a jeho prezentace na společném semináři na konci semestru.
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (28.08.2012)
Sylabus -
Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu.
příklady institucí - Výzkumný ústav pedagogický, Ústav pro informace ve vzdělávání, Česká školní inspekce, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, základní školy, střední školy, volnočasová zařízení atd.
Rozbor praxe - prezentování portfolií studentů v seminářích, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
Preparation for internship - choice of institution, setting goals and internship schedule
examples of institutions - The Research Institute of Education in Prague, Institute for information on education, Czech School Inspectorate, institutions for adult education, pedagogical-psychological counselling centre, basic schools, upper-secondary schools, institutions for leisure time activities etc.
Conducting Internship - length of internship at the chosen institution: 30 hours, making portfolios
Analysis of internship - presentation of students' portfolios at seminars, analysis of students' educational performance, formulating recommendations for further educational work
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)