|
|
|
||
Obsahové zaměření: Teorie kvality. Cíle, subjekty a procesy evaluace. Nástroje hodnocení. Efektivní
hospitační činnost. Interpretace výsledků hodnocení a jejich reflexe. Kritéria evaluace a indikátory kvality ve vzdělávání a
hodnocení učitelů.
Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (02.05.2012)
|
|
||
Cílem předmětu je pochopit evaluaci jako prostředek dosahování kvality ve vzdělávání a naučit se vytvářet a pracovat s vybranými Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (02.05.2012)
|
|
||
Byčkovský, P. Kotásek, J. Nová teorie klasifikování cílů ve vzdělávání: revize Bloomovy taxonomie, Pedagogika, 2004, roč. 54, č. 3, s. 227 - 242. Dvořák, D. Starý, K. Urbánek, P. Chvál, M. Walterová, E. Česká základní škola. Vícepřípadová studie. Praha : Karolinum, 2010. Chvál, M., Starý, K. Autoevaluace škol v reflexi poskytované odborné podpory. Orbis scholae. 2008, roč. 2, č. 3,. Kolář, Z., Šikulová, R. Hodnocení žáků. Praha : Grada, 2009. 2. doplněné vydání. Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha : Portál, 2008. Kovařovic, J. Evaluace v práci školy. In Walterová, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno : Paido, 2004, s. 403-426. Nezvalová, D. Kvalita ve škole. Olomouc : PedF UP, 2002. Průcha, J. Pedagogická evaluace. Brno : CDVU MU, 1996. Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. Starý, K. Chvál, M. Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In Janíková, M. Vlčková, K. a kol. Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido, 2009. Starý, K. Formativní hodnocení ve školní výuce. In Greger, D.; Ježková, V. Školní vzdělávání: zahraniční trendy a inspirace. Praha, 2006. Starý, K. a kol. Učitelé učitelů. Praha : Portál, 2008. Vašťatková, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (02.05.2012)
|
|
||
Tematické okruhy:
1. Teorie kvality a efektivity ve vzdělávání 2. Cíle, subjekty a procesy evaluace školy 3. Evaluace a autoevaluace školy 4. Stanovování vzdělávacích cílů 5. Kritéria evaluace a indikátory kvality ve vzdělávání 6. Evaluační metody, nástroje a postupy 7. Školní hodnocení, hodnocení výsledků učení žáků 8. Normativní a kriteriální hodnocení, externí a interní hodnocení 9. Formativní hodnocení v mezinárodním srovnání 10. Kolegiální hodnocení a sebehodnocení učitele 11. Vrstevnické hodnocení a sebehodnocení žáka 12. Interpretace výsledků evaluace a metaevaluační postupy Poslední úprava: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (02.05.2012)
|