|
|
|
||
Výzkum v didaktice matematiky přináší stále nové výsledky. S některými z nich, které se dotýkají jejich budoucí praxe, by se měli studenti seznámit. Výběr relevantních výzkumů bude na vyučujícím předmětu, kterým bude člen katedry případně hostující profesor v rámci programu Erasmus.
Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2017)
|
|
||
Podle vyučujícího a vybraných výzkumů. Poslední úprava: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (16.05.2009)
|
|
||
K zápočtu bude požadováno vypracování jedné úlohy. Buď se jedná o úlohu na úrovni žáka druhého stupně ZŠ, kde je požadován protokolovaný a analyzovaný řešitelský proces žáka/žáků, nebo o náročnou úlohu, kterou řeší posluchač a popíše proces svého řešení. Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2017)
|
|
||
Přednáška je věnována dvěma tématům. První a hlavní téma. Simulace důležitých myšlenek vývoje geometrie od Eulkida po Hilberta na minigeometrii obsahující pouze pojmy bod, střed dvojice bodů a bod středově souměrný s daným bodem podle daného středu. Budou ilustrovány myšlenky: od naivního k axiomatizovanému pojetí geometrické konstrukce, důkaz přímý, důkaz sporem, důkaz nekonstruovatelnosti jistého objektu, bodování axiomatické stavby geometrie, modely a důkaz nezávislosti axiom, strukturální (Kleinovo) pojetí geometrie, Hilbertův přístup. Druhá vedlejší téma. Na každé přednášce bude cca 10 minut věnováno jednomu z prostředí: Dřívka, Sousedé, Parkety, Součtové trojúhelníky, Aditivní mnohoúhelníky, Multiplikativní mnohoúhelníky, Schody, Krychlové stavby, Čtvercová mříž. Budou zde uvedeny náročné úlohy z daného prostředí. Poslední úprava: STEHLIKO (30.09.2017)
|