Předmět navazující na Didaktiku chemie základní školy prohlubuje znalosti posluchačů v oblasti středoškolské chemie. Důraz je kladen na experimentální činnost a moderní metody a formy výuky uplatnitelné ve výuce chemie.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (03.02.2014)
Podmínky zakončení předmětu
Podmínkou pro splnění předmětu je získání zápočtu a složení zkoušky.
Zápočet bude udělen studentům s aktivní docházkou, kteří:
splní zadané úkoly v hodinách:
prezentace jednoho z fenoménu v poslední době zkoumaných v CER (Chemistry Education Research),
zpracování protokolů z bloku experimentálního cvičení
vystoupí s mikrovýstupem na zadané téma,
vypracují konferenční příspěvek popisující jejich projekt, jeho realizaci a evaluaci.
Ke zkoušce jsou vyžadovány:
část chemická
pojmy ze středoškolské chemie
část pedagogická
pedagogické teorie 20. a 21. století (kognitivizmus, behaviorizmus, instruktivizmus, konstruktivizmus, konektivizmus),
Bloomova taxonomie,
Daleho kužel zkušenosti,
Piagetova genetická epistemologie,
RVP G, RVP SOV
část didakticko-chemická
schopnost didaktické transformace pojmů do učiva,
navrhnutí vhodného chemického experimentu k danému učivu,
popis tématu v rámci CER a jeho uplatnění ve vlastní výuce,
orientace v mezinárodních šetřeních zkoumající kompetence a znalosti žáků z chemie,
orientace v učebnicích dostupných pro výuku chemie na základní škole,
RVP G a RVP SOV - jejich specifika a výuka chemie,
ICT ve výuce.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (10.03.2016)