PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Práce s pěveckým sborem - ON2308138
Anglický název: Choir conducting - working with choir
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Vyučující: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Záměnnost : ON2308115
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět propojuje teoretické vědomosti s praktickými dovednostmi potřebnými pro práci se školní třídou nebo dětským pěveckým sborem ve škole.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (31.08.2017)
Cíl předmětu

Sumarizace teoretických vědomostí a praktických dovedností potřebných pro práci s dětským pěveckým sborem ve škole a pro nácvik sborové skladby v hodině hudební výchovy.

Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (31.08.2017)
Literatura

FEDOR, V., VRCHOTOVÁ - PÁTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru. Supraphon Praha-Bratislava 1969.

PECHÁČEK, S. Základy taktování. Praha : UK v Praze - Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-137-0.

KOLÁŘ, J.: Intonace a sluchová výchova, část teoretická. Praha : SPN, 1980

STAŠEK, Č.: ABC začínajícího sbormistra. Praha : Supraphon 1981 (nebo Receptář začínajícím sbormistrům, Praha : PUP, 1976)

PECHÁČEK, S. - VÁŇOVÁ, H. a kol.: Praktické úkoly z didaktiky Hv na 1. stupni ZŠ. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0365-9.

Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (31.08.2017)
Požadavky ke zkoušce

1. Aktivní pravidelná účast ve výuce, povolena jedna dvouhodinová absence. Při větším počtu absencí (individuální studium) prokáže student při zápočtu znalost teoretických okruhů (viz sylabus).

2. Osvojení teoretických poznatků zadaného okruhu.

3. Metodicky správný nácvik libovolně zvoleného tříhlasého sboru v semináři. Krátké rozezpívání (cca 5 cvičení), nácvik po hlasech, kombinace hlasových skupin. Závěrečné předvedení s dirigováním, event. s násrojovým doprovodem. Notový materiál opatří student, nakopíruje nebo rozešle v příloze mailu spolužákům. Stejným způsobem poskytne ostatním návrh hlasových cvičení.

4. Rozezpívání s použitím klavíru - melodie v pravé ruce, v levé ruce T-D7 po půltónech. Houslisté mohou použít housle.

 

 

Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (31.08.2017)
Sylabus

1. Rozezpívání. Typy cvičení a jejich význam. Rozezpívání s klavírem,T-D7 po půltónech.

2.  Rozezpívání bez klavíru. Hlediska výběru skladeb.

3. Organizace a průběh sborové zkoušky. Příprava sbormistra na zkoušku.

4. Roční dramaturgický plán, dramaturgie vystoupení. Výběr a přijímání dětí do sboru.

Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (31.08.2017)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK