PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Diplomový seminář - ON2306040
Anglický název: Diploma seminar
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: O02306057
Další informace: http://Povinný pro studenty, kteří zvolili DP na KFJL
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Renáta Listíková, Dr.
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Seminář doporučený pro studenty, kteří zvolili diplomovou práci z francouzské lingvistiky, literatury nebo didaktiky. Seminář je uvedením do základů odborné rešerše a poskytuje nezbytné metodické pokyny k vypracování diplomové práce. Na diplomový seminář navazují pravidelné konzultace studenta s vedoucím diplomové práce.
Poslední úprava: ESSEROVK (20.01.2015)
Literatura - francouzština

Fondan?che, Daniel, Guide pratique pour rédiger un mémoire de maîtrise, de DEA ou une th?se, Paris : Vuibert, 1999 ; 2006 (nouvelle édition revue et corrigée sous presse)

Beaud, Michel, L'Art de la th?se, Paris : La découverte, 2003 [1985]

Eco, Umberto, Jak napsat diplomovou práci, Olomouc : Votobia, 1997

Čmejrková, Daneš, Světlá, Jak napsat odborný text, Praha : Leda, 2006

Šifner, Jak psát odborný text a diplomovou práci zvlášť, Praha : UK PedF, 2004

Poslední úprava: LIST/PEDF.CUNI.CZ (27.10.2010)
Sylabus - francouzština

Structure du cours et sujets abordés

I. Mémoire de maîtrise comme initiation a la recherche scientifique

  • regles a apprendre et a observer :

intellectuelles, méthodologiques, formelles et administratives

II. Choisir et définir son sujet

  • ni trop général, ni trop vaste, ni rebattu

ž l'originalité versus l'existence des sources

III. Démarche générale des recherches et calendrier a respecter

  • organisation du travail
  • esquisse d'une démarche et d'une méthode de travail type
  • travail assisté par ordinateurs - conseils généraux

IV. Le travail de recherche - l´élaboration d'un corpus d'étude

  • traiter de différents types de supports : monographies, revues scientifiques, ouvrages et textes spécialisés, dictionnaires généraux et spécialisés
  • principes de recherches dans les bibliotheques
  • principes de recherches sur l'Internet, fichiers des bibliotheques et textes intégraux on-line
  • travail sur le terrain, enquetes, sondages, questionnaires etc.

V. La rédaction du Mémoire

  • principes du style scientifique
  • plan de la rédaction, division du corpus en chapitres et sous-chapitres
  • travail avec les sources, citations et mentions bibliographiques, notes
  • Introduction, Conclusion et la Bibliographie - principes de rédaction

VI. Réponses aux différentes questions posées par des candidats, présentation et analyse des exemples de travaux personnels

Poslední úprava: LIST/PEDF.CUNI.CZ (27.10.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK