Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
Předmět je určen studujícím 2.r. navazujícího magisterského studia.
Jde o srovnání problematiky vyučování francouzskému jazyku na pozadí mateřského jazyka. Vytyčení jednotlivých
gramatických jevů v didaktice a zdůraznění jejich specifičnosti při výuce francouzského jazyka. Porovnání obtížnosti
vysvětlování a chápání gramatických jevů ve školní praxi. Zdůraznění odlišností struktury jazyka francouzského a českého.
Srovnání české a francouzské lingvistické terminologie. Studenti
mohou předat své vlastní didaktické zkušenosti s jednotlivými jazykovými jevy, protože již absolvovali povinnou praxi.
Seminář má charakter výměny dosavadních pedagogických zkušeností.
Poslední úprava: MULLERO/PEDF.CUNI.CZ (11.08.2015)
Literatura
HENDRICH, J.; RADINA, O.; TLÁSKAL, J. Francouzská mluvnice. Praha : Fraus, 2002. MOIRAND, S., PEYTARD, J.: Discours et enseignement du français, Hachette, 1992. PICOCHE, J. : Didactique du vocabulaire français, Nathan, 1992. RADINA, O.: Francouzština a čeština - systémové srovnání dvou jazyků. Praha : SPN, 1981.
Poslední úprava: MULLERO/PEDF.CUNI.CZ (11.08.2015)
Požadavky ke zkoušce
Předmět je ukončen zápočtem. K jeho splnění za předpokladu 75 % prezence student vypracuje referát na vybrané didaktické téma, který přednese. Pokusí se analyzovat své zkušenosti z praxe.
Poslední úprava: MULLERO/PEDF.CUNI.CZ (11.08.2015)