Oborová pedagogická praxe je integrální součástí praktické přípravy studentů v magisterském dvouoborovém studiu
učitelství. Probíhá formou observací výuky FJ na základní škole, jejich rozborů a asistenské praxe. Těžiště spočívá v
samostatných vyučovacích výstupech studentů a v následných rozborech. Cílem je osvojit si konkrétní techniky a strategie,
přispívající k efektivnímu zvládnutí jazykových prostředků a řečových dovedností žákem. Důraz je kladen na rozvoj
reflektivních dovedností a na získávání praktické zkušenosti v oblasti sociální interakce v jazykové třídě. Je požadována
samostatná práce studentů, zahrnující studium odborné literatury a pedagogické dokumentace, provádění příprav na
vlastní výuku a záznamů z hospitací a zpracování zadaného tématu pro seminární práci.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2016)
The occupational teaching practice is an integrated part of the practical preparation of the students in the Master's programme of double specialization in teaching. The practice is in the form of observations of teaching French at a lower secondary shool, their further analysis and assisted practice. The focus is on the individual teaching performance of the students and its subsequent analysis. The aim is to develop particular teaching techniques and strategies, contributing to the efficient acquisition of the language systems and skills by the lower secondary student. The emphasis is on the development of reflective competence and gaining of practical experience in the field of social interaction in a language class. Individual work of the students is required, including the familiarization with the specialized literature and pedagogical documents, elaboration of the lesson plans for the actual lessons and reports from the observations as well as treating of a given topic for assignment.
Poslední úprava: ESSEROVK (02.01.2011)
Literatura
BĚLOHRADSKÁ, J.; MIKEŠOVÁ, J.; SOLFRONK, J. Praktická příprava studentů učitelství: Na pomoc pedagogickým praxím ve školském terénu. Liberec:Technická univerzita, 2002. Cizí jazyky - časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům, Praha. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Le français dans le Monde: la revue internationale des professeurs de français. Hachette Pedagogická praxe: Sborník příspěvků z III celostátní konference. Praha: UK PedF, 2003. Pedagogická praxe - pedagogická praxeologie. Praha: UK PedF, 1997. Portfolio européen de langues. Strasbourg: Conseil de l'Europe ; 2000. ROBERT, J.-P. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris : OPHRYS, 2002. Školní pedagogická dokumentace TAGLIANTE, Ch. La classe de langues: Techniques de classe. Paris: CLE International, 1994. Učebnice a další didaktické materiály určené pro předmět francouzština jazyk cizí RVP pro ZŠ, VUP, 2013