|
|
|
||
Kurz se zaměří na prohloubení získaných teoretických i praktických znalostí a dovedností z kurzů Didaktika I. - III. Cílem je reflexe výše uvedeného a obohacení o aktuální témata (druhý cizí jazyk, evaluace, státní maturity, diferenciace, EMILE-CLIL, profil učitele jazyka, evropská dimenze učení jazyků ve vztahu k FJ)
Sylabus:
Každý seminář se zaměří na vybrané téma z didaktiky FJ dle potřeb na požadavků studentů.
Seminář bude obsahovat i analýzu videonahrávek z kurzu Didaktika III.
Evaluace:
Fiche de lecture - libovolný titul z ediční řady Le point sur... (CLE International) nebo Techniques et pratiques de classe (CLE International).
Aktivní účast na semináři
Zpracování vybraného tématu formou rešerše v základní literatuře ke kurzu. (seminární práce)
Max. dva pokusy na zápočet
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2016)
|
|
||
Základní literatura:
CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International
Literatura k evaluaci:
Libovolný titul z ediční řady Le point sur... (CLE International) nebo Techniques et pratiques de classe (CLE International).
Doplňková literatura:
BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN (coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. VANTHIER, H. (2009) : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International
Dokumenty:
Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. (2013) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT (2003) Portfolio européen de langues - collège. Paris: CIEP/ENS/Didier (2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna
Časopisy:
Le français dans le Monde Cahiers pédagogiques Cizí jazyky
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (26.02.2017)
|