|
|
|
||
Cílem předmětu je teoretická i praktická příprava na praxi na střední škole a provázání s předchozí praktickou zkušeností studentů na základní škole. Po absolvování souvislé praxe jsou semináře věnovány řízené reflexi na základě reálných podnětů z praxe. Studenti se budou snažit propojit bezprostřední zkušenost s teoretickými základy didaktiky cizích jazyků.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)
|
|
||
Základní literatura:
CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International
Literatura k evaluaci:
Libovolný titul z ediční řady Didactique de langues étrangères (CLE International)
Doplňková literatura:
BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN (coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.
Dokumenty:
Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. (2013) Rámcový vzdělávací program pro SŠ. Praha: MŠMT (2003) Portfolio européen de langues - lycée. Paris: CIEP/ENS/Didier (2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 16-19 let v České republice. Praha: Fortuna
Časopisy:
Le français dans le Monde. Cahiers pédagogiques Cizí jazyky Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)
|
|
||
Aktivní účast v kurzu, maximálně 3 absence. Portfolio - reflexe pedagogické praxe. Ústní evaluace teoretických i praktických aspektů výuky na základě portfolia a doporučené literatury (viz literatura)
Maximálně tři pokusy na klasifikovaný zápočet.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2016)
|
|
||
Les espaces d’apprentissage - la classe Les étudiants - l’apprenant de langue Les enseignants - les acteurs d’enseignement Enseigner oui, mais quoi ? - des contenus aux compétences
STAGE PRATIQUE
Les espaces d’apprentissage - la classe (Réflexion et évaluation) Les étudiants - l’apprenant de langue (Réflexion et évaluation) Les enseignants - les acteurs d’enseignement (Réflexion et évaluation) Enseigner oui, mais quoi ? - des contenus aux compétences (Réflexion et évaluation) Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2016)
|