|
|
|
||
Cílem předmětu je představit základní teoretické i praktické aspekty spojené s didaktikou francouzského jazyka. Záměrem je představení teoretických poznatků didaktiky jako východisek pro praxi učitele stejně jako ujasnění zpětného působení praxe výuky jazyka na její teoretickou reflexi.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)
|
|
||
Základní literatura:
TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International
Literatura k evaluaci:
Libovolný titul z ediční řady Le point sur... (CLE International) nebo Techniques et pratiques de classe (CLE International).
Doplňková literatura:
BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN (coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. VANTHIER, H. (2009) : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International
Dokumenty:
Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. (2013) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT (2003) Portfolio européen de langues - collège. Paris: CIEP/ENS/Didier (2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna
Časopisy:
Le français dans le Monde. Cahiers pédagogiques Cizí jazyky
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)
|
|
||
Aktivní účast v kurzu, maximálně 3 absence. Ústní evaluace nad probranými tématy (teoretická i praktická otázka vycházející z reálně probraných témat v kurzu) a vybranou didaktickou publikací (viz literatura).
Maximálně dva pokusy na zápočet. Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)
|
|
||
Notions de base, espace et contexte de l’enseignement / apprentissage de FLE Enseignant de FLE (compétences, stratégies, rôles) Lieux d’apprentissage, la classe Élève / apprenant Méthodologies et méthodes Évaluation
(2 sessions par thème) Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2016)
|