|
|
|
||
Didaktika literatury II.
Vyučující: Štěpánka Klumparová
Obsah semináře
1. Plánování lekcí - plánování pozpátku (kritéria dobré lekce)
2. Velké myšlenky při plánování lekce
3. Metody a činnosti vhodné do jednotlivých fází lekce (před čtením, při čtení a po čtení)
4. Bloomova taxonomie - zadávání rozmanitých úkolů
Při dostatku času:
5. Přehled základních čítankových řad + kritéria dobré čítanky
Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2010)
|
|
||
Doporučená literatura: 1. Cangelosi, J. S.: Strategie řízení třídy. Praha: Portál 2006. 2. Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praha, Portál 1997.
3. Hausenblas, O.: Velké myšlenky [online] In Kritické listy [cit. 2010-02-18]. Dostupné z
Článek věnovaný fázi evokace: 4. Hauseblas, O., Košťálová, H.: Co je E - U - R. [online] In Kritické listy [cit. 2010-02-18]. Dostupné z Článek věnovaný fázi uvědomění: 5. Hauseblas, O., Košťálová, H.: Co je E - U - R. [online] In Kritické listy [cit. 2010-02-18]. Dostupné z Článek věnovaný fázi reflexi: 6. Hauseblas, O., Košťálová, H.: Co je E - U - R [online] In Kritické listy [cit. 2010-02-18]. Dostupné z Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2010)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: a) 100% účast (jinak omluveno od lékaře) b) Portfolio
Obsah portfolia A) 2 přípravy (zachycení jejich postupného vývoje a upravování), 1 reflexe (1 z příprav by měla být odučena během praxe a průběh hodiny podrobně reflektován) Podrobnější instrukce k přípravám: jedna z příprav by měla být zaměřena na autora (prozaika či básníka) a jeho tvorbu, druhá na období, literární směr apod. (pokud první bude zaměřena na prozaika, měla by se druhá věnovat poezii a obráceně) B) Anotace na 5 knih ze světové literatury pro dospělé (jedna z nich by měla vyjít v ČR po roce 2000, ostatní by se měly vztahovat k různým obdobím vývoje literatury, ti, kteří studují jako druhý obor němčinu, angličtinu nebo francouzštinu, si vybírají knihy z jiných světových literatur, dále byste si neměli vybírat knihy, které už se objevily v databázi během zimního semestru). C) Popř. další úkoly, které vyplynou z potřeb semináře Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2010)
|