PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Čtení s porozuměním II - ON2303126
Anglický název: Comprehensive Reading II
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 18 (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Simona Pišlová, Dr.
Prerekvizity : ON2303109, ON2303115
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Pokračování kurzu čtení s porozuměním I., vyhledávání příčin neporozumění textům, vliv ilustrací, obrazných pojmenování, vícevýznamových výroků,...
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.01.2013)
Literatura

 

Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999.

Hájková, E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha 2008.

Chejnová, P.: Didaktické transformace pragmalingvistikých témat. Praha 2010.
Chejnová, P. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ II. Praha 2007.
Machová. S. - Švehlová, M.: Sémantika a pragmatická lingvistika. Praha 2001.
Machová, S. - Šamalová, M. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha 2007.
Palenčárová,J. - Šebesta, K.: Aktivní naslouchání při vyučování. Praha 2006.

Pišlová,S.: Pojďme se učit. Praha 2011
www.rvp.cz
www.msmt.cz
www.kritickemysleni.cz

Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2013)
Požadavky ke zkoušce

Distanční plnění:

 

Čtení s porozuměním II

 

 

Vytvořit 4 pracovní listy pro žáky 2. stupně základní školy, či školy střední (vybrat jeden typ školy pro všechny listy). Každý pracovní list bude dále obsahovat metodický list pro učitele: cíle, pomůcky, cílová skupina (věk), popis průběhu, časová dotace.

Vše, co bude učitel a žák potřebovat, je nutno přiložit. Každý pracovní list bude prezentovat aktivity rozvíjející jiný typ čtení, tj. čtení zážitkové, praktické, věcné a kritické. Teoretický rámec lze nastudovat např. v publikaci Karla Šebesty Od jazyka ke komunikaci, 1999.

Portfolio s pracovními a metodickými listy i ostatními materiály je třeba odevzdat do konce dubna.

Součástí splnění požadavků k zápočtu je i konzultace portfolia, na kterou je možno se dostavit nejdříve týden po jeho odevzdání. Zápočet je možno zapsat pouze do indexu i Erudia zároveň, a to do konce zkouškového období semestru, ve kterém kurz proběhl.

Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2013)
Sylabus

 

plnění průběžných úkolů (analýzy textů různého typu, čtení odborných publikací, diskuse, příprava cvičení)

seminární práce - analýza textu a její didaktická aplikace

 

Práci je nutno odevzdat do ukončení výuky v daném semestru.

Zápočet lze zapsat pouze do SIS a indexu zároveň, a to do konce zkouškového období v semestru, kdy kurz proběhl.

Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (14.01.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK