Teoretická východiska a praktické ukázky rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků nejen v rámci předmětu český jazyk a literatura. Práce s konkrétními texty, tvorba pracovních listů.
Poslední úprava: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
Theoretical background and development of reading comprehension at school.Work with authentic materials, preparing working sheets.
Poslední úprava: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
Literatura
Hájková, E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha 2008. Chejnová, P.: Didaktické transformace pragmalingvistikých témat. Praha 2010. Chejnová, P. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ II. Praha 2007. Machová. S. - Švehlová, M.: Sémantika a pragmatická lingvistika. Praha 2001. Machová, S. - Šamalová, M. (ed.): Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha 2007.
Palenčárová,J. - Šebesta, K.: Aktivní naslouchání při vyučování. Praha 2006
Pišlová,S.: Pojďme se učit. Praha 2011
www.rvp.cz www.msmt.cz www.kritickemysleni.cz
Poslední úprava: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
Sylabus
Čtení s porozuměním a čtenářská gramotnost jako klíčové kompetence při vyučování českého jazyka. Tvorba vlastních výukových materiálů, práce s textem, budování průběžného portfolia učitele.
Poslední úprava: Šmejkalová Martina, prof. PhDr., Ph.D. (21.02.2018)