V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
1. Přístupy k řešení problémových situací ve výuce biologie, etika učitele biologie. 2. Podvádění studentů, strategie učitele k jeho minimalizaci v jednotlivých formách a metodách výuky biologie. 3. Základní odborné a didaktické chyby při výuce biologie. 4. Výuka pomocí MS PowerPoint prezentací. 5. Aplikace vybraných moderních metod do výuky biologie (brainstorming, brainpooling, práce s textem - skimming scanning, pojmové mapy). 6. Ukázky z biologické školní techniky (preparace ptáků a savců). 6. Environmentální výchova - možnost využití školicího centra MŽP (přednášky, studijní materiály). 7. Rozbory a hodnocení souvislých pedagogických praxí. 8. Návštěva a hospitace v hodinách biologie Anglického gymnázia v Praze 9. Rozbory hodin. 9. Návštěva a hospitace v hodinách biologie Německého gymnázia v Deutsche Schule Prag.
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2016)
|
|
||
Helus,Z. (1982: Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN.Praha. Helus, Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie,20:(6):289-291. Helus,Z.(1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity.Pedagogika.Praha. Bláha, A., I.(1948): Ethika jako věda. Atlantis. Brno . Doležalová,J., Lašek,J.(2002): Vybraná témata z pedagogiky a psychologie. Gaudeamus. Hradec Králové. Komenský,J.,A.( 1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha. Matějček,Z. Dytrych, Z.(1994): Děti, rodina a stres. Galén, Praha. Satirová ,V.(1994:) Kniha o rodině. Svan. Praha. Peseschkian,N.(1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál. Praha . Matějček,Z.(1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál. Praha. Mádrová, E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál. Praha. Helus,Z.(1982):Pojetí žáka a perspektivy společnosti. SPN Praha. Helus,Z.(1987: Vyznat se v dětech..SPN. Praha. Matejček,Z., Pokorná,M.(1998): Radosti a strasti H+H. Prah. Coleman,R., Gilles,B. (2001): 525 způsobů jak se stát lepším manažerem. Management Press. Skoblík,J.(1997):Přehled křesťanské etiky.Karolinum. Praha. ISBN 80-7184-357-1 Čáp, J,. Mareš, J.(2001):Psychologie pro učitele. Portál. Praha. ISBN 80-7178-463-X Vágnerová, M.: Psychologie školního dítěte. Praha :Karolinum, 1997 Ondráčková,J.:Co je úmluva o právech dítěte. Český Helsinský výbor. Praha 1996 Lorenz,K.(1990): 8 smrtelných hříchů Panorama.Praha. Lewis,D (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing.Praha. Pelikán, J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha. Guth, J. (1915): Společenský katechismus. Grégr a syn. Praha Rieger,Z.(2000): Jak vidíme děti. Kurs RIAPS (nepublikováno) Poslední úprava: REZNICEK/PEDF.CUNI.CZ (12.01.2012)
|
|
||
počet hodin:Anotace a sylabus Obsah cvičení Didaktiky biologie II (dříve III) 1. Přístupy k řešení problémových situací ve výuce biologie, etika učitele biologie. 2. Podvádění studentů, strategie učitele k jeho minimalizaci v jednotlivých formách a metodách výuky biologie. 3. Základní odborné a didaktické chyby při výuce biologie. 4. Výuka pomocí MS PowerPoint prezentací. 5. Aplikace vybraných moderních metod do výuky biologie (brainstorming, brainpooling, práce s textem - skimming scanning, pojmové mapy). 6. Ukázky z biologické školní techniky (preparace ptáků a savců). 7. Environmentální výchova - možnost využití školicího centra MŽP (přednášky, studijní materiály). 8. Rozbory a hodnocení souvislých pedagogických praxí. 9. Návštěva a hospitace v hodinách biologie Anglického gymnázia v Praze 9. Rozbory hodin. 10. Návštěva a hospitace v hodinách biologie Německého gymnázia v Deutsche Schule Prag. Rozbory hodin..
Studijní opory: česká a zahraniční literatura,internetové zdroje, kosterní materiál obratlovců, zmražený materiál určený k preparaci Hodnocení: individiální zkoušení, kolokviální zkoušení, úroveň příprav na hodinu během praxí, úroveň power pointu, domácí seminární práce Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (29.03.2016)
|
|
||
Docházka na seminář, povolena je jedna absence. Přezkoušení probíhá formou diskuse nad portfoliem, které obsahuje úkoly zadané na semináři: přípravy na hodiny, rozbory vybraných videoukázek z výuky, přípravy výukových materiálů (vždy bude upřesněno v průběhu kurzu). Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (23.01.2015)
|