Tento kurz navazuje na Metody a strategie výuky I. Prohlubuje profesionální dovednosti budoucích učitelů pomocí praktických zkušeností a reflexe. Očekává se, že účastníci připraví vlastní výukové materiály založené na některé z aktuálních metod výuky anglického jazyka. Mohou využít i některý z interdisciplinárních přístupů, např. CLIL (Content and Language Integrated Learning). Nakonec studenti své materiály vyzkouší v samostatných výukových jednotkách. Vyučující a kolegové jim poskytnou zpětnou vazbu.
Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2013)
This course is a follow-up to CLIL I. It continues to develop the basic professional skills of future CLIL teachers through
expanding subject-specific vocabulary and the study of linguistic, social, cultural and psychological aspects of CLIL. It
broadens knowledge and skills in methodology by specific features related to CLIL including interactive and cooperative
ways of working with the students. The seminars also cover planning a teaching unit and its realisation through peer
teaching. (This interdisciplinary course is run in cooperation with the Department of Mathematics and Mathematical
Education.)
Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
Sylabus - angličtina
Metody a strategie II. Sylabus.
1. Teaching Techniques
2. Best Practices
3. Getting ready for Peer Teaching
4. Preparing Final Project.
6. -8. Peer Teaching with Feedback.
Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)