PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Metody a strategie výuky I - ON2301031
Anglický název: Learning Methods and Strategy I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: ON2301028
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Marie Hofmannová
Záměnnost : ON2301028
Je prerekvizitou pro: ON2301032
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Metody a strategie výuky I je volitelný kurz. Účastnici v něm získají vhled do metodologie výuky angličtiny jako cizího jazyka. Obsah zahrnuje následující metody: Gramaticko-překladová, Přímá, Audio-lingvální, "Tichý způsob", Sugestopedie, Výuka cizího jazyka v komunitě, Komunikativní přístup a různé formy integrace cizího jazyka s nejazykovým učivem. Studenti se seznámí se základními principy daných metod, jejich charakteristickými rysy a typickými strategiemi výuky jak v teoretické, tak praktické rovině. Požaduje se aktivní účast ve vrstevnickém vyučování.
Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2013)
Literatura - angličtina

BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.

IRUJO,S. Teaching Bilingual Children. Beliefs and Behaviors. New York: Newbury House Teacher Development, Heinle and Heinle, 1998.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.

NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.

PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una

lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0.

Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.07.2011)
Sylabus - angličtina

Metody a strategie I. Sylabus.

1. Communicative Approach (CA) - analysis of a video-recorded lesson

2. CA: Learning Strategies

3. Second Language Acquisition (SLA)

4. Optimal Conditions for SLA

5. Stages of SLA

6. CA: Teaching Strategies. Peer Teaching

7. Teaching with Foreign Languages - analysis of video-recorded lessons

8. Bilingual Teaching Approaches

9. Cognitivism

10. Multimodal Learning and Teaching

11. Peer Teaching

12. Peer Teaching

Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK