V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Předmět završuje povinné studium oborové didaktiky. Studenti poznávají a kriticky hodnotí teorie vyučování a učební
metody, které ovlivňují současnou praxi (např. teorie osvojování druhého jazyka, humanistické alternativní metody,
komunikativní přístup, bilingvální výuka). Zaměřují se na prohlubování žákovské motivace, jazykové učební styly a
strategie a efektivní pracovní postupy v heterogenních třídách, zabývají se testováním a kritérii hodnocení písemného i
mluveného projevu. Získávají hlubší poznatky o kontextu, ve kterém budou pracovat, zejména o kurikulu a jeho typech, o
užívaných učebnicích a hlediscích jejich výběru a o plánování výuky na delší časové období. Uvědomují si komplexnost
didaktických problémů, zdokonalují se v didaktické argumentaci a opírají se přitom o adekvátní penzum vědomostí a
dovedností.
Požadavky ke zkoušce:
Zkouška má dvě základní části: teoretickou a praktickou. Teoretická znamená aktivní a dostatečné zvládnutí teoretických okruhů daných v okruzích ke zkoušce. K praktické části studenti přinesou obě portfolia z praxe na základní i střední škole. O nich bude veden rozhovor, kde student prokazuje praktické zvládnutí didaktické terminologie a praktickou aplikaci současných trendů v obecné i oborové didaktice. Na závěr zkoušky student provede zhodnocení svého výkonu, navrhne klasifikaci a svůj návrh kvalifikovaně zdůvodní.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (10.02.2017)
|
|
||
HARMER,J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. IRUJO,S. Teaching Bilingual Children: Beliefs and Behaviors.Boston: Heinle &Heinle, 1998. ISBN 978-0-8384-6098-6. Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky platný od školního roku 2015/2016. Anglický jazyk. Praha: CERMAT, 2014. Dostupné z www.novamaturita.cz Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. ISBN 978-80-87000-13-7. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. ISBN 978-80-87000-03-X. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. ISBN 978-80-87000-11-3. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2013. RICHARDS,J.C. Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 978-0-521-80491-2. SCRIVENER,J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. Učení je skryté bohatství. Zpráva Mezinárodní komise UNESCO „vzdělávání pro 21. století.“ Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997. WOODWARD,T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-63354-3. Další literatua: RYNOLD, J. (ed.) Affect in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (10.02.2017)
|