|
|
|
||
Cílem oborové praxe je utváření a rozvíjení klíčových didaktických
dovedností studentů, např.: regulace procesu osvojování anglického jazyka, komunikace,
organizace vyučování a hodnocení) včetně dovednosti sebereflexe. Studenti by měli být schopni transformovat znalostí
získaných studiem oboru, oborové didaktiky, pedagogiky a psychologie do didakticky efektivních forem vyučování.
Studenti praktikují pod vedením zkušených vyučujících anglického jazyka. Hospitují na jejich hodinách, připravují vlastní
výstupy a společně je analyzují. Průběžně reflektují své přednosti, slabiny a dosažené výsledky. Učí se hledat alternativní
přístupy k jazykovým učebním činnostem a uvědomovat si jejich implikace. V závěru si stanoví individuální cíle pro praxi
následující.
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (05.05.2009)
|
|
||
FREEMAN, D.; RICHARDS, J.C. (Eds.) Teacher Learning in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. GEBHARD, J.G.; OPRANDY, R. Language Teaching Awareness. A Guide to Exploring Beliefs and Practices. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. Pedagogika. Časopis pro vědy o vzdělávání a výchově. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. RANDALL, M.; THORNTON, B. Advising and Supporting Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. Review of Educational Research. RICHARDS, J.C. Beyond Training. Perspectives on Language Teacher Education. Cambridge: Cambridge University Press, 1998. RICHARDS, J.C. Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. RICHARDS, J.C.; NUNAN, D. (Eds.) Second Language Teacher Education. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. Teaching and Teacher Education. TSUI, A.B.M. Understanding Expertise in Teaching. Case Studies of Second Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. WAJNRYB, R. Classroom Observation Tasks. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. WALLACE, M. Training Foreign Language Teachers. A reflective approach. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. WOODWARD, T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (05.05.2009)
|