PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Základy lingvodidaktiky - ON2301005
Anglický název: Introduction to Linguodidactics
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 54 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: ON2301007, ON2301006
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Základy lingvodidaktiky je teoreticko-praktický seminář, jehož hlavním cílem je seznámit studenty se základními pojmy a klíčovými koncepty z oblasti oborové didaktiky ( např. komunikační kompetence, role učitele cizích jazyků). V rámci semináře dojde k vymezení pojmu oborová didaktika, budou stručně představeny nejdůležitější faktory vyučovacího procesu. Studenti se seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli. Probíraná problematika se bude týkat otázek řízení edukačního procesu, dlouhodobého i krátkodobého plánování výuky. Důraz bude také kladen na hodnocení ve výuce cizích jazyků (testování, hodnocení, práce s chybou). Součástí výuky tohoto předmětu bude i sledování nahrávek živých hodin a mikrovyučování.
Poslední úprava: Jančovičová Ivana, Mgr. (05.10.2016)
Literatura

Základní studijní literatura:

vybrané kapitoly z

HARMER,J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education,  2001. ISBN 0-582-40385-5.

SCRIVENER,J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4.

Společný evropský referenční rámec. Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.

 

Doporučení studijní literatura:

DAVIES,P. ;PEARSE, E. Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0-19-442171-3.

DOFF,A. Teach English. A Training Course for Teachers. Glasgow: Cambridge University Press: 1990. ISBN 0-521-34863-3

LYNCH, T. Communication in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press: 1996. ISBN 978-0-19-433522-5.

McDONOUGH,J.;SHAW,C.; MASUHARA, H. Materials and Methods in ELT. Oxford: Blackwell Publishers, 2013. ISBN 978-1-4443-3692-4.

NUAN,D.; LAMB,C. The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49773-6.

WOODWARD,T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-63354-3.

Poslední úprava: Jančovičová Ivana, Mgr. (05.10.2016)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK