V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Základy lingvodidaktiky je teoreticko-praktický seminář, jehož hlavním cílem je seznámit studenty se základními pojmy a klíčovými koncepty z oblasti oborové didaktiky ( např. komunikační kompetence, role učitele cizích jazyků). V rámci semináře dojde k vymezení pojmu oborová didaktika, budou stručně představeny nejdůležitější faktory vyučovacího procesu. Studenti se seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli.
Probíraná problematika se bude týkat otázek řízení edukačního procesu, dlouhodobého i krátkodobého plánování výuky. Důraz bude také kladen na hodnocení ve výuce cizích jazyků (testování, hodnocení, práce s chybou). Součástí výuky tohoto předmětu bude i sledování nahrávek živých hodin a mikrovyučování.
Poslední úprava: Jančovičová Ivana, Mgr. (05.10.2016)
|
|
||
Základní studijní literatura: vybrané kapitoly z HARMER,J. The Practice of English Language Teachig. Harlow: Longman, Pearson Education, 2001. ISBN 0-582-40385-5. SCRIVENER,J. Learning Teaching. Macmillan: 2005. ISBN 978-1-4050-1399-4. Společný evropský referenční rámec. Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
Doporučení studijní literatura: DAVIES,P. ;PEARSE, E. Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0-19-442171-3. DOFF,A. Teach English. A Training Course for Teachers. Glasgow: Cambridge University Press: 1990. ISBN 0-521-34863-3 LYNCH, T. Communication in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press: 1996. ISBN 978-0-19-433522-5. McDONOUGH,J.;SHAW,C.; MASUHARA, H. Materials and Methods in ELT. Oxford: Blackwell Publishers, 2013. ISBN 978-1-4443-3692-4. NUAN,D.; LAMB,C. The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ISBN 0-521-49773-6. WOODWARD,T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-63354-3. Poslední úprava: Jančovičová Ivana, Mgr. (05.10.2016)
|