PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Uvedení do speciální pedagogiky - OKO133244
Anglický název: Introduction to special education
Zajišťuje: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (100)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Bohumila Toupalová
Vyučující: Mgr. Jaroslava Budíková
Záměnnost : OKO131244
Je neslučitelnost pro: OKO131244
Je záměnnost pro: OKO131244
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Speciální pedagogika. Typologie. Diagnostika. Klasifikace hendikepu. Nadání (IQ a g inteligence x teorie rozlišných inteligencí). Postižení zraku, sluchu, čichu. Schizofrenie. Alkoholový syndrom. Psychická deprivace. Mentální postižení. Nadání. Epilepsie. Maniodeprese. Integrace. Sociální aspekt hendikepu. AAA a AAE program a zooterapie a zooasistence.
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)
Literatura

Základní (jeden z titulů):

MŰLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9. NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.

On-line možnosti studia jsou na rozcestníku http://www.specialnipedagogika.cz/

Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)
Sylabus

1. Speciální pedagogika - pedagogika na míru. Diagnostika a kdo při ní pomůže. Klasifikace hendikepu. Vrozené a získané. Základní terminologie. Přehled literatury k předmětu.

2. Nadání, IQ a g inteligence. Úvod do typologie. Teorie rozlišných inteligencí. Responsibilita. Program respektovat a být respektován. Pedagogické aspekty teorie rozličných inteligencí.

3. Etika - jak se chovat k hendikepovaným, jak o nich mluvit, jak jim (ne)pomáhat, základy komunikace s postiženými. Nevidomí. Autismus. Schizofrenie. Alkoholový syndrom. Psychická deprivace.

4. Základy komunikace se sluchově postiženým.

1. Mentální postižení. Nadání. Epilepsie. Maniodeprese. Integrace. Sociální aspekt hendikepu.

2. Aktivizační pomůcky. AAA a AAE program a zooterapie a zooasistence. Péče o pečující.

Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK