|
|
|
||
vstup do problematiky výtvarné výchovy jako oblasti propojování různých myšlenkových a filosofických impulsů. Výtvarná
výchova jako prostor konfrontace mnoha úrovní vnímání světa. Paralely s výtvarným uměním. Svět jako prostor pro
nacházení impulsů pro tvorbu. Obraz jako konkrétně definovaná část světa. Vizuální kultura a vizuální gramotnost. Výuka
výtvarné výchovy na různých typech škol. Fotografie jako fenomén vizuální kultury, tvorby a umělecké produkce, fotografie
v koncepci současné výtvarné výchovy
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)
|
|
||
permanentní nahlížení filosofických, sociálních, psychologických a kulturních kontextů vzdělávání jako předpoklad porozumění světu, latentnost a nezřetelnost jevů a pokusy o jejich ?záchranu", renesanci, spojovatelnost a propojovatelnost v rámci (mezi)oborových okruhů, obohacování dosavadní ?vědomostní" výbavy v rámci širších mezioborových problémů a schopnost jejich reflexe a využívání v rámci vnímání současného světa, aplikace podnětů do koncepce výtvarné výchovy Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)
|
|
||
ABRAMS, M. H.: Zrcadlo a lampa, romantická teorie a tradice estetického myšlení, Triáda, 2001, ISBN 80-86138-12-7 ANZENBACHER, A.; Úvod do filozofie. 2. vyd. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-26038-1. AUMONT, J.: Obraz, AMU, Praha, 2005, ISBN 80-7331-045-7 BABYRÁDOVÁ, H.: Rituál, umění a výchova, Masarykova univerzita v Brně, 2002, ISBN 80-210-3029-1 BARROW, J. D.; Teorie všeho. Praha: 1996. BARROW, J. D.; Vesmír plný umění. Brno: Jota, 2000. BENJAMIN, V.; Dílo a jeho zdroj. Praha: 1979. BORECKÝ, V.; Imaginace a kultura. Praha: 1996. BUSELLE, M.; Jak lépe fotografovat: fotografie krajiny. Praha: Slovart, 1999. BYSTŘICKÝ, J.; Virtuální a reálné. Praha: Sofis, 2002. CÍLEK, V.; Krajiny vnější a vnitřní. Praha: 2002. FINK, E.; Hra jako symbol světa. Praha: 1993. FISCHER, R.; Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1999. FLUSSER, V.; Příběh ďábla. Praha: GemaArt, 1997. HOGENOVÁ, A.: K filosofii výkonu, EUROFLEX BOHEMIA, Praha 2005, ISBN 80-86861-35-X KOŤÁTKO, P.; Význam a komunikace. Praha: Filosofia, 1998. KOUKOLÍK, F.; Mozek a jeho duše. 1. vyd. Praha: Makropulos 1997. ISBN 80-901776-1-1. KURIC, J.; Psychologie vnímání malířských výtvarných děl v ontogenezi. Brno: Univerzita J. E. Purkyně, 1986, ISBN 55-974-86. MALINA, J.a kol.; O tvořivosti ve vědě, politice a umění. Brno: MU a Praha: Svoboda, 1993. McLUHAN, M.; Jak rozumět médiím. Praha: 1991. MÉDIA A OBRAZNOST, sborník symposia České sekce INSEA, Česká sekce INSEA, 2000 MERLEAU-PONTY, M.; Práce oka. 1. vyd. Praha: Obelisk, 1971. MERLEAU-PONTY, M.; Viditelné a neviditelné. Praha: 1998. PATOČKA, J.; Filosofie výchovy. Praha: Ped F UK, 1991. PECHAR, J.; Prostor imaginace. Praha: 1992. POSTMAN, N.; Ubavit se k smrti. Veřejná komunikace ve věku zábavy. 2. vyd. Praha: Mladá fronta, (1999) 2000. SCRUTON, Estetické porozumění, 2005 ZUSKA, V.: Umění, krása, šeredno. Karolinum, Praha, 2003, ISBN 80-246-0540-6 Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)
|
|
||
pravidelná účast na seminářích, zpracování vybraného tématu v požadované formě a kvalitě, podrobné požadavky k úspěšnému absolvování kurzu jsou oznámeny studentům na prvním setkání v semestru Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)
|
|
||
vstup do problematiky výtvarné výchovy jako oblasti propojování různých myšlenkových a filosofických impulsů. Výtvarná výchova jako prostor konfrontace mnoha úrovní vnímání světa. Paralely s výtvarným uměním. Svět jako prostor pro nacházení impulsů pro tvorbu. Obraz jako konkrétně definovaná část světa. Vizuální kultura a vizuální gramotnost. Výuka výtvarné výchovy na různých typech škol. Fotografie jako fenomén vizuální kultury, tvorby a umělecké produkce, fotografie v koncepci současné výtvarné výchovy
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2009)
|