PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Dramatická výchova I. - OKO133227
Anglický název: Drama education I.
Zajišťuje: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (100)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Záměnnost : OKO131127
Je neslučitelnost pro: OKO131127
Je záměnnost pro: OKO131127
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Hlavním cílem tohoto předmětu je umožnit studentům základní orientaci v oboru a pochopit jeho specifiku ve vztahu k ostatním esteticko ? výchovným předmětům. Dramatická výchova vede k celkové kultivaci studenta, k rozvíjení jeho tvořivosti a empatie, k prohlubování jeho schopnosti komunikovat, spolupracovat ve skupině, k získávání dovedností vyjadřovat se slovem i pohybem.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
Cíl předmětu -

Obecným cílem předmětu je seznámení studentů se systémem sociálně uměleckého učení zacíleným na rozvoj osobnosti a prosociální chování, ale i na umělecký rozvoj prostřednictvím dramatu a divadla.

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
Literatura

BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA, 1996.

BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: ARTAMA, 2004 - 6., upr. vyd.

DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976 a další vydání

MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA-STD, 1998.

MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA-STD, 1997.

ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ,V., ŠVEJDOVÁ, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2000.

WAY, B., Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství, 1996.

Časopis Tvořivá dramatika, vydává ARTAMA ve spolupráci s katedrou výchovné dramatiky DAMU a STD, Praha

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
Sylabus -

Obsah je založen na skutečnosti , že dramatická výchova je nejkomplexnějším oborem estetické výchovy, který využívá prostředků a postupů dramatického umění. Její podstatou je proces učení především přímým prožitkem a vlastní zkušeností v jednání, při němž zúčastnění nabývají životní zkušenosti tím, že hledají řešení nastoleného problému (situace) nejen intelektem, ale i intuicí se zapojením těla a emocí.

Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK