|
|
|
||
Hlavním cílem tohoto předmětu je umožnit studentům základní orientaci v oboru a pochopit jeho specifiku ve vztahu k ostatním esteticko ? výchovným předmětům. Dramatická výchova vede k celkové kultivaci studenta, k rozvíjení jeho tvořivosti a empatie, k prohlubování jeho schopnosti komunikovat, spolupracovat ve skupině, k získávání dovedností vyjadřovat se slovem i pohybem.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
|
|
||
Obecným cílem předmětu je seznámení studentů se systémem sociálně uměleckého učení zacíleným na rozvoj osobnosti a prosociální chování, ale i na umělecký rozvoj prostřednictvím dramatu a divadla. Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA, 1996. BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: ARTAMA, 2004 - 6., upr. vyd. DISMAN, M. Receptář dramatické výchovy. Praha: SPN, 1976 a další vydání MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA-STD, 1998. MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha: ARTAMA-STD, 1997. ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ,V., ŠVEJDOVÁ, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2000. WAY, B., Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství, 1996. Časopis Tvořivá dramatika, vydává ARTAMA ve spolupráci s katedrou výchovné dramatiky DAMU a STD, Praha Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
|
|
||
Obsah je založen na skutečnosti , že dramatická výchova je nejkomplexnějším oborem estetické výchovy, který využívá prostředků a postupů dramatického umění. Její podstatou je proces učení především přímým prožitkem a vlastní zkušeností v jednání, při němž zúčastnění nabývají životní zkušenosti tím, že hledají řešení nastoleného problému (situace) nejen intelektem, ale i intuicí se zapojením těla a emocí. Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (05.11.2009)
|