|
|
|
||
Kurz je koncipován jako uvedení do těch témat obecné pedagogiky, která jsou významná z hlediska povolání vychovatele. Studenti si osvojí základní pedagogickou terminologii a získají přehled o struktuře oboru. Součástí je též rámcové seznámení s dějinami výchovy a výchovných institucí. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Cílem kurzu je poskytnout studentů základy pedagogiky jako vědy, podat přehled o struktuře pedagogické vědy a základních teoriích, seznámit je s nejdůležitějšími tématy obecné pedagogiky a zprostředkovat osvojení současné pedagogické terminologie. Absolventi mají získat kompetence pro svoji profesní činnost vychovatele. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky pro učitele a vychovatele. Praha : UK PedF, 2004. JŮVA, V. a kol. Základy pedagogiky pro DPS. Brno : Paido, 2001. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha : Portál, 2006. ŠTVERÁK, V.; ČADSKÁ, M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha : Karolinum, 2007.
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Prostudovaná zadaná literatura a přednášená témata z oboru obecná pedagogika a z dějin teorií výchovy. Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Poslední úprava: KAUCKY/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
|
|
||
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací. 2. Pedagogika jako věda - pojetí pedagogiky, její struktura a místo v systému věd. 3. Základní pedagogická terminologie a její proměny. 4. Výchova a vývoj člověka. 5. Výchova a společnost. 6. Historický vývoj výchovných institucí a názorů na výchovu. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|