|
|
|
||
Cílem je seznámit studenty s filosofickými východisky pojetí výchovy a vzdělávání v evropské tradici i v současnostl
s ohledem na proměnu hodnotových paradigmat.
Seznámit studující se základními filosofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému a formulovat základy současného étosu učitelského a vychovatelského povolání s důrazem na jeho zakotvení v etických teoriích i na praktické profesní uplatnění.
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
KRATOCHVÍL, Z. Výchova, zřejmost, vědomí. Praha: Herrmann a synové, 1995 PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha: ISV 2001 ISBN 80-85866-64-1 PALOUŠ,R. Ars docedi. Praha : Karolinum 2005. PATOČKA, j. Filosofie výchovy. Studia paedagogica, 1997, č. 18. ISSN 0862-4461 Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Požadavky na zápočet: Stručná filosofická esej na zadané téma a rozprava k ní. Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|
|
||
Obsahové vymezení: Filosofie výchovy Základní pojmy Rozdíl přirozeného a teoretického postoje. Rozdíl mezi spec. vědeckým přístupem a přístupem filosofickým ke vztahu člověka a světa, k výchově a kultivaci. Specifičnost lidské bytosti. Komunikace a dialog.
Etika profese Co rozumíme mravností, morálkou a etikou. Různá pojetí pojmů a jejich historické souvislost Etická dimenze učitelské a vychovatelské profese .
Poslední úprava: KOHNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2012)
|