PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Mediální výchova - Základy interpretace masových médií - OKO131361
Anglický název: Media education - Introduction to interpreting mass media
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (100)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
Prerekvizity : OKO131111
Je záměnnost pro: OKO133261
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět sleduje dva významné vzdělávací cíle: na jedné straně nabízí poučení o masových a síťových médiích a jejich roli v životě společnosti a jednotlivce, na druhé straně poskytuje úvod do metod interpretace mediovaných obsahů a základy mediální výchovy. Je proto obsahově zaměřen na: 1, osvojení základních znalostí a kompetencí v souladu S RVP (s důrazem na česká média), 2, osvojení metod interpretace mediálních obsahů a ekonomického a kulturního chování médií 3, užívání médií dospívajícími uživateli a metody práce s touto věkovou skupinou při analýze mediálních produktů (základy mediální výchovy).
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Cíl předmětu -

Cíl předmětu : Rozvoj mediální gramotnosti

Seznámení se situací na mediálním trhu v ČR

Pochopení ypůsobu fungování masových medií

Mediální teorie v kostce

Vliv a funkce reklamy

Specifika masové komunikace

Získání kriticko reflexivní kompetence

Rozvoj vlastní tvůrčí kompetence

Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Literatura

Bourdieu, P. : O televizi. Doplněk, Brno 2002

Jirák, J., Köpplová, B. : Masová media. Praha Portál 2009

Jirák, J., Mičenka, Rozumět mediím, základy mediální výchovy pro učitele Partners Czech, Praha 2006

Jirák, J., Wolák : Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Radioservis, Praha 2007

10 let v českých mediích ( J. Jirák ed.) NIT Praha 2005

Postman, N. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. MF Praha 2010

Hvížďala, K.: Jak myslet media:eseje, články a rozhovory 2004- 2005 , Dokořán , Praha 2005

Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Požadavky ke zkoušce -

Vypracování seminární práce nebo prezentace vlastního projektu

Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Sylabus -

Tématické okruhy:

1, Dějiny medií

2, Úloha medií v demokratické společnosti

3, Způsob fungování medií

4, Mediální gramotnost a kriticko-reflexivní kompetence

5, Reklama a její mechanismy

6, Role zpravodajství

7, Věrohodnost a maipulace slovem a obrazem

8, Zakotvení mediální výchovy v RVP

9, Rozvoj tvůrčích kompetencí

10,Vliv medií

11, Mediální a virtuální svět

Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Podmínky zakončení předmětu -

50%účast  , prezentace na semináři

Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK