|
|
|
||
Obsahové vymezení:
? Historický exkurz do problematiky. Průřez vývojem názorů a definic na SPU.
? Terminologické rozlišení kategorie SPCH.
? Diagnostika a její specifika.
? Metody práce s jedinci s SPCH v edukačním procesu, specifika práce učitele a vychovatele. Alternativní formy práce s jedinci s SPCH.
? Terapeutické možnosti při práci s jedinci s SPCH (KBT, relaxace, jóga, KUPOZ, HYPO, relaxační plavání, apod.).
? Etiologie, výskyt, prevence SPUCH v předškolním věku, SPUCH v období školní docházky, diagnostika, edukace.
? Sekundární následky SPUCH.
? Tvorba individuálních vzdělávacích programů.
? Metody hodnocení a tolerance žáků se SPU.
? Způsob práce v hodině se žáky s SPU na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
? Principy partnerství mezi rodiči a učiteli při práci s dětmi se SPUCH.
? Projevy uvedených poruch v dospělosti.
? Legislativní ošetření péče o jedince se SPUCH. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.12.2009)
|
|
||
Cíl: Základní seznámení s problematikou SPUCH z teoretického i praktického pohledu. Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.12.2009)
|
|
||
BARTOŇOVÁ,M. Kapitoly ze specifických poruch učení. Brno:MU 2006 MATEJČEK, Z. Dyslexie. Praha : H&H, 2003 MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na 2. stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 2000, 2004 MICHALOVÁ, Z.Prevence SPU. Praha : VÚP 2006 (metodický portál, www.vuppraha.cz) POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava SPU. Praha : Portál, 1997. RIEFFOVÁ, F.S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha : Portál, 1999. ZELINKOVÁ,O. Specifické poruchy učení. Praha:Portál 2005 Zákon 561/2005 Sb., Vyhláška 73/2005 Sb., Vyhláška 72/2005 Sb., Vyhláška 62/2007 Sb.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.12.2009)
|
|
||
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly
? zpracování úkolů podle zadání ve studijním textu ? zmapování poradenských možností státního a privátního sektoru v oblasti péče o děti se SPUCH v příslušném regionu
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.12.2009)
|