Informační výchova a didaktika informační výchovy II. - OKO131238
|
|
|
||
Předmět pokračováním didakticky orientovaného studia využití ICT ve vychovatelské praxi. Navazuje na předmět Informační výchova a didaktika informační výchovy I., který studenti absolvují na začátku 2. ročníku. Tento návazný předmět je zaměřen především na další prohlubování znalostí a schopností prakticky využít technologie v aktivitách majících pozitivní výchovný dopad a přitom rozvíjejících a doplňujících školní výuku s důrazem na zájmovou volno-časovou náplň. Hlavním cílem je vybavit budoucí vychovatele a vychovatelky adekvátními vědomostmi a dovednostmi, které zlepšují orientaci v oboru a budou jim pomáhat podle potřeby volit nejvhodnější metodické postupy. Předmět je ukončen obhajobou semestrální práce.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2009)
|
|
||
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2009)
|
|
||
Vliv technologií na realizaci reformy školství. Implementace informační výchovy do vzdělávacího a výchovného procesu (RVP, standardy). Praktické aspekty využívání tewchnologií na podporu vzdělávání v kontextu volnočasových aktivit dětí.
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (15.12.2009)
|