Informační výchova a didaktika informační výchovy I. - OKO131129
|
|
|
||
Předmět volně navazuje na modul věnovaný informačním technologiím v univerzitním základu, který studenti absolvují v 1.
semestru a po jehož absolvování by měl každý být schopen bez větších problémů pracovat s technologiemi. Tento návazný
předmět je proto zaměřen především na praktické využití technologií v aktivitách majících pozitivní výchovný dopad a
přitom rozvíjejících a doplňujících školní výuku s důrazem na zájmovou volno-časovou náplň. Hlavním cílem je vybavit
budoucí vychovatele a vychovatelky adekvátními vědomostmi a dovednostmi, které zlepšují orientaci v oboru a budou jim
pomáhat podle potřeby volit nejvhodnější metodické postupy.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2008)
|
|
||
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2009)
|
|
||
Postavení informační výchovy v současném světě. Implementace informační výchovy do vzdělávacího a výchovného procesu (RVP, standardy). Metodika informační výchovy - projekty, webquest, vyprávění příběhů, didaktické hry.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2008)
|