|
|
|
||
Kurz je koncipován jako uvedení do těch témat obecné pedagogiky, která jsou významná z hlediska povolání vychovatele. Pozornost je věnována charakteru a struktuře pedagogické vědy, pedagogické terminologii, vybraným teoretickým otázkám výchovy a vzdělávání, interakcím výchovy a jedince a výchovy a společnosti. Součástí kurzu je též rámcové seznámení s dějinami výchovy a výchovných institucí. Předmět vytváří poznatkový základ pro studium dalších pedagogických disciplín v oboru vychovatelství.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
|
|
||
Cílem kurzu je informovat studenty o charakteru a struktuře pedagogické vědy, seznámit je s nejdůležitějšími tématy obecné pedagogiky a zprostředkovat osvojení současné pedagogické terminologie. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
|
|
||
DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky pro učitele a vychovatele. Praha : UK PedF, 2004. JŮVA, V. a kol. Základy pedagogiky pro DPS. Brno : Paido, 2001. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha : Portál, 2006. ŠTVERÁK, V.; ČADSKÁ, M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha : Karolinum, 2007.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
|
|
||
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací. 2. Pedagogika jako věda - pojetí pedagogiky, její struktura a místo v systému věd. 3. Základní pedagogická terminologie a její proměny. 4. Výchova a vývoj člověka. 5. Výchova a společnost. 6. Historický vývoj výchovných institucí a názorů na výchovu. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
|