|
|
|
||
Cílem je seznámit studenty se základními filosofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému.
Cílem je seznámit studující se základy věd o výchově a vzdělávání, s hlavními otázkami výchovy, včetně nezbytných
souvislostí filosofických, psychologických a historických.
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
|
|
||
Seznámit studenty se základy etiky obecně a etickými aspekty učitelské profese Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (14.12.2012)
|
|
||
KRATOCHVÍL, Z. Výchova, zřejmost, vědomí. Praha: Herrmann a synové, 1995 PELCOVÁ, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. Praha: ISV 2001 ISBN 80-85866-64-1
Etika profese: Filosofie-hodnoty-výchova. Praha: PedfUK 1999 (sborník) Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
|
|
||
Obsahové vymezení: Filosofie výchovy Rozdíl přirozeného a teoretického postoje. Rozdíl mezi spec. vědeckým přístupem a přístupem filosofickým ke vztahu člověka a světa, k výchově a kultivaci. " Specifičnost lidské bytosti. " Komunikace a dialog. Etika profese " Co rozumíme mravností, morálkou a etikou. " Různá pojetí pojmů a jejich historické předpoklady. " Etika v postmoderní době: principy a antinomie. Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
|
|
||
sem. práce s tématem etického kodexu nebo s příbuzným tématem Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
|